

TARCZA SPRZĘGŁA Z-31 52*-- 295 SPIEK-4 [SJA38801]
![TARCZA SPRZĘGŁA Z-31 52*-- 295 SPIEK-4 [SJA38801]](/environment/cache/images/300_300_productGfx___overlay.jpg)
Kod produktu: SJA38801
TARCZA SPRZĘGŁA Z-31 52*-- 295 SPIEK-4 [SJA38801]





Dostępność: brak towaru
TARCZA SPRZĘGŁA Z-10 23*29 310 SPIEK-6 [CAA104]
![TARCZA SPRZĘGŁA Z-10 23*29 310 SPIEK-6 [CAA104]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_f8a40245777badde8afc4a6e7dbe6539.jpg)
Kod produktu: CAA104
TARCZA SPRZĘGŁA Z-10 23*29 310 SPIEK-6 [CAA104]





Dostępność: dostępne natychmiast
Sprzęgła cierne przenoszą moment obrotowy dzięki tarciu występującym między tarczami, które są głównymi ich elementami. Sprzęgła te nazywamy również sprzęgłami tarczowymi. W zależności od liczby tarcz ciernych rozróżniamy sprzęgła jednotarczowe, dwutarczowe i wielotarczowe. Tarcze cierne mogą pracować w oleju i takie sprzęgła nazywamy mokrymi, albo bez oleju i wtedy nazywa się je suchymi. W sprzęgłach suchych, które znalazły najszersze zastosowanie, tarcie powstaje między suchymi tarczami. W celu zwiększenia współczynnika tarcia na tarcze nakłada się okładziny cierne. Okładziny wytwarza się z materiałów o dużym współczynniku tarcia. Współczynnik ten nie powinien maleć ze wzrostem temperatury ani pod wpływem zanieczyszczenia powierzchni tarcz, ani zwilżenia wodą. Jako materiału na okładziny cierne używa się prasowanej masy azbestowej z dodatkiem spoiwa, spieków metalowych oraz materiałów ceramicznych. Okładziny tarczy sprzęgłowej wykonuje się najczęściej w postaci płaskich pierścieni, które mocuje się do tarczy sprzęgłowej za pomocą nitów lub kleju.