Zaloguj się
Główne kategorie ↘

Niemiecka firma Luk jest jednym z czołowych producentów sprzęgieł do ciągników na świecie. Dlatego większość sprzęgieł jakie oferujemy to właśnie sprzęgła tego producenta.
Ogromna popularność części marki LUK wynika z najwyższej jakości oraz perfekcji ich wykonania .Sprzęgła LUK pasują idealnie w miejsce zestawów oryginalnych oraz zapewniają doskonałą pracę układu sprzęgłowego, co przyczynia się do zwiększania komfortu jazdy. Zapraszamy do kontaktu w celu doboru odpowiednich części.
Sprzęgła cierne przenoszą moment obrotowy dzięki tarciu występującym między tarczami, które są głównymi ich elementami. Sprzęgła te nazywamy również sprzęgłami tarczowymi. W zależności od liczby tarcz ciernych rozróżniamy sprzęgła jednotarczowe, dwutarczowe i wielotarczowe. Tarcze cierne mogą pracować w oleju i takie sprzęgła nazywamy mokrymi, albo bez oleju i wtedy nazywa się je suchymi. W sprzęgłach suchych, które znalazły najszersze zastosowanie, tarcie powstaje między suchymi tarczami. W celu zwiększenia współczynnika tarcia na tarcze nakłada się okładziny cierne. Okładziny wytwarza się z materiałów o dużym współczynniku tarcia. Współczynnik ten nie powinien maleć ze wzrostem temperatury ani pod wpływem zanieczyszczenia powierzchni tarcz, ani zwilżenia wodą. Jako materiału na okładziny cierne używa się prasowanej masy azbestowej z dodatkiem spoiwa, spieków metalowych oraz materiałów ceramicznych. Okładziny tarczy sprzęgłowej wykonuje się najczęściej w postaci płaskich pierścieni, które mocuje się do tarczy sprzęgłowej za pomocą nitów lub kleju.




