08 - PODKŁADKA 40* 56* 4 OPOROWA Z PODTOCZENIEM [UD030008]
Kod produktu: UD030008
08 - PODKŁADKA 40* 56* 4 OPOROWA Z PODTOCZENIEM [UD030008]
Dostępność: dostępne natychmiast
08 - PODKŁADKA ŚRUBY KORBOWODU [UD002008]
Kod produktu: UD002008
08 - PODKŁADKA ŚRUBY KORBOWODU [UD002008]
Dostępność: dostępne natychmiast
08 - RURKA PALIWA I DŁUGA [UD006008]
Kod produktu: UD006008
08 - RURKA PALIWA I DŁUGA [UD006008]
Dostępność: dostępne natychmiast
108 - WAŁEK NAPĘDZAJ.RED. 3-BIEGOWA [UD031108]
Kod produktu: UD031108
108 - WAŁEK NAPĘDZAJ.RED. 3-BIEGOWA [UD031108]
Dostępność: dostępne natychmiast
KOREK CHŁODNICY C-360 / 360-3P [UB200008]
Kod produktu: UB200008
KOREK CHŁODNICY C-360 / 360-3P [UB200008]
Dostępność: dostępne natychmiast
NAKRĘTKA POKRYWY ZAWORÓW C-360 [UB050008]
Kod produktu: UB050008
NAKRĘTKA POKRYWY ZAWORÓW C-360 [UB050008]
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRĘŻYNA FI- 50* 2,5 L- 32S [UB020008]
Kod produktu: UB020008
SPRĘŻYNA FI- 50* 2,5 L- 32S [UB020008]
Dostępność: dostępne natychmiast
SZCZĘKA HAMULCOWA 111*61 NITOWANA [UB290008]
Kod produktu: UB290008
SZCZĘKA HAMULCOWA 111*61 NITOWANA [UB290008]
Dostępność: dostępne natychmiast
08 - RURKA PALIWOWA I DŁUGA [UD006108]
Kod produktu: UD006108
08 - RURKA PALIWOWA I DŁUGA [UD006108]
Dostępność: dostępne natychmiast
PODKŁADKA 20* 48* 5 OPOROWA 50504010 [UB040009]
Kod produktu: UB040009
PODKŁADKA 20* 48* 5 OPOROWA 50504010 [UB040009]
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRĘŻYNA FI- 15*3,0 L-140R SZCZĘK [UB290009]
Kod produktu: UB290009
SPRĘŻYNA FI- 15*3,0 L-140R SZCZĘK [UB290009]
Dostępność: dostępne natychmiast
SZPILKA KOŁA M22*1,5 P L- 57 TYLNEGO [UB330009]
Kod produktu: UB330009
SZPILKA KOŁA M22*1,5 P L- 57 TYLNEGO [UB330009]
Dostępność: dostępne natychmiast
ŚRUBA DWUSTRONNA GŁOWICY I [UB010009]
Kod produktu: UB010009
ŚRUBA DWUSTRONNA GŁOWICY I [UB010009]
Dostępność: dostępne natychmiast
TARCZA SPRZĘGŁA Z-28 42*45 280 C-360 II-ST [UB180009]
Kod produktu: UB180009
TARCZA SPRZĘGŁA Z-28 42*45 280 C-360 II-ST [UB180009]
Dostępność: dostępne natychmiast
TARCZA SPRZĘGŁA Z-28 42*45 280 C-360 II-ST ORYGINAŁ [UB180009-CH]
Kod produktu: UB180009-CH
TARCZA SPRZĘGŁA Z-28 42*45 280 C-360 II-ST ORYGINAŁ [UB180009-CH]
Dostępność: dostępne natychmiast
109 - M14*195 ŚRUBA /6-CYL./ [UD043109]
Kod produktu: UD043109
109 - M14*195 ŚRUBA /6-CYL./ [UD043109]
Dostępność: dostępne natychmiast
10 - PODKŁADKA REGULACYJNA 88175063 [UD045010]
Kod produktu: UD045010
10 - PODKŁADKA REGULACYJNA 88175063 [UD045010]
Dostępność: dostępne natychmiast
10 - WAŁEK STROWANIA WZM, MOMENTU [UD086010]
Kod produktu: UD086010
10 - WAŁEK STROWANIA WZM, MOMENTU [UD086010]
Dostępność: dostępne natychmiast
CYLINDEREK HAMULCOWY BV @32 952620 [UB290010]
Kod produktu: UB290010
CYLINDEREK HAMULCOWY BV @32 952620 [UB290010]
Dostępność: dostępne natychmiast
F10-01-5 POKRYWA FILTRU C-360 [UB151010]
Kod produktu: UB151010
F10-01-5 POKRYWA FILTRU C-360 [UB151010]
Dostępność: dostępne natychmiast
ŚRUBA DWUSTRONNA GŁOWICY II [UB010010]
Kod produktu: UB010010
ŚRUBA DWUSTRONNA GŁOWICY II [UB010010]
Dostępność: dostępne natychmiast
"Ciągniki Ursus"
W wyniku trudnej sytuacji po II wojnie światowej podjęto decyzję o produkcji ciągników rolniczych. Początkowo w Państwowych Zakładach Inżynierii w Ursusie koło Warszawy produkowano ciągniki na licencji amerykańskiego Titana potocznie określane jako "ciągówki". Następnym ciągnikiem produkowanym w tych zakładów został ciągnik oznaczony jako C-45, chociaż niektórzy twierdzą, że uzyskał nazwę LB -45. Konstrukcja tego modelu została oparta o budowę niemieckiego ciągnika Lanz-Bulldog D9506. Projekt opracowano pod kierunkiem prof. Edwarda Habicha. Początkowo model ten posiadał koła stalowe. W budowie tego ciągnika uwagę przyciągały takie elementy jak:
- koła napędowe posiadające ostrogi,
- przednie koła specjalne wyposażone w pierścienie prowadzące.
Ursus C-45
Cechy charakterystyczne Ursus C-45/C-451?
Na czas przejazdu ciągnikiem(przez utwardzone drogi) istniała potrzeba zakładania na tylne koła pierścienia chroniącego ostrogi. Ten model nie posiadał instalacji elektrycznej. Po pewnym czasie zdecydowano o produkcji tego modelu, ale na ogumionych kołach. Dodatkowo zaczęto je wyposażać w instalację elektryczną, na którą składały się:
- prądnica z regulatorem napięcia,
- akumulator,
- dwa reflektory,
- jedna lampa tylna z sygnałem ostrzegawczym "stop",
- gniazdko wtyczkowe do lampki "stop" na przyczepie,
- sygnał dźwiękowy.
Produkcja Ursus C-45/C-451?
Tak zmodyfikowany model był produkowany w coraz większych ilościach. W 1950 roku wyprodukowano 4018 sztuk, a 1953 wyprodukowano ciągnik z numerem 20 000. W 1953 roku konstruktorzy postanowili wyposażyć ciągnik w tylny most gąsiennicowy(z myślą o zastosowaniu w leśnictwie). W wersji tej zauważono wzrost siły uciągu o 120% i mniejsze zużycie paliwa o 22%. Jednakże pojawił się problem w postaci nadmiernej wagi ciągnika. Z tego powodu ponownie wrócono do wersji Ursus C-45, którego konstrukcja była prosta i niezawodna. W przypadku tego modelu jedynym problemem było uruchamianie, gdyż wymagało ogrzania gruszy żarowej za pomocą tzw. lutlampy, co miało uruchomić silnik za pomocą obrotu wału korbowego przy użyciu kierownicy. Przy dokonywaniu tej czynności istniało realne ryzyko stania się kaleką.
Ursus C-45 był wyposażony we wszystkie elementy potrzebne do napędu maszyn rolniczych. Były to takie składniki jak:
- wałek odbioru mocy (WOM)
- koło zamachowe sprzęgła dopasowane do pracy w formie zdawczego koła zapasowego.
Model ten nie posiadał natomiast podnośnika do podwieszania narzędzi. Powodem było jego przystosowanie do orki pługiem ciąganym, 3-skibowym. Z powodu potrzeby modernizacji w 1954 roku rozpoczęto produkcję Ursusa C-451. Ursus C-45 został wyposażony w jednocylindrowy dwusuwowy silnik o pojemności 10, 3 dm3, o mocy 45 KM. W ramach unowocześniania tego modelu zainstalowano:
- rozruch benzynowy,
- podnośnik hydrauliczny,
- brezentowa kabina,
- błotniki tylne,
- wygodne siedzenie kierowcy.
Dodatkowo do ciągnika dołączono:
- świecę zapłonową,
- brzęczek wytwarzający iskrę,
- rozrusznik wahadłowy.
Uruchomienie Ursus C-45/C-451?
Od tej chwili do uruchomienia ciągnika potrzebne było włączenie cewki brzęczykowej, następnie przełączenie zasilania na benzynę oraz włączenie rozrusznika. Silnik po chwili włączenia na wysokich obrotach(do rozgrzania gruszy) wystarczyło przełączyć zasilanie na olej napędowy i w końcu wyłączyć brzęczek. Produkcja tego modelu została przekazana w 1959 roku do Gorzowa Wielkopolskiego i z tego powodu od tej pory na ciągnikach widoczne były emblematy GZM - Gorzowskie Zakłady Mechaniczne.
W Gorzowie ciągniki te były produkowane przez pięć lat, ale brak jest danych do do ilości wyprodukowanych tam ciągników. Ciągnik Ursus C-451 uzyskał miano "sagana na gumowych kołach". Zarówno ciągnik C-45 i C-451 były produktem eksportowym do takich krajów jak:
Brazylia,
Chiny,
Korea.
Eksport objął około 6 000 sztuk. Wato wspomnieć, że Ursus C-451 został wyposażony w tzw. "przyspieszacz ruchu szosowego", którego istotą był odwrócony reduktor. Tym samym nastąpił wzrost liczby biegów do 6+2 i zwiększyło prędkość maksymalną do 16, 7 km/h. Przyczynami, dla których odstąpiono od produkcji tego modelu jest fakt małej przydatności dla rolnictwa indywidualnego. Przede wszystkim były zbyt ciężkie, a tym samym paliły dwa razy więcej paliwa w porównaniu do ciągników produkowanych za granicą. Dodatkowo nie były one dostosowane do upraw międzyrzędowych.
Wersja leśna Ursus C-45/C-451
Warto zwrócić także uwagę na Ursus C-45 w wersji leśnej, którym do wyposażenia dołączano wciągarkę mechaniczną typ C-45 i siatkę zabezpieczającą kierowcę. Wersje te odgrywały sporą rolę w gospodarce leśnej. Przez wiele osób pracujących w lasach ciągniki te były określane jako niezniszczalne. Zasługiwało na tą nazwę z uwagi na odporność na ciężkie warunki pracy oraz ciągłe przeciążanie konstrukcji. Częstymi zdarzeniami było rozerwanie opony o wystające z ziemi pnie, które często wynikały z nieumiejętności obsługi ciągnika przez traktorzystę. Dodatkowo musiano stosować specjalne iskrochrony w rurze wydechowej ciągnika, gdyż często wyrzucane iskry powodowały pożary w lasach. Jednakże model ten był stosowany w lasach przez wiele lat pomimo prób wprowadzenia bardziej nowoczesnych ciągników(jak np. czechosłowackie Zetor 50 Super).
wersja leśna
Ciągnik C-45 był przeznaczony do prostych prac polowych oraz do transportu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że pierwszy Ursus C-45 po zjechaniu z taśmy montażowej wziął udział w defiladzie 1-Majowej jako „dar robotnika i inżyniera na 1-go Maja dla brata chłopa”(napis na transparencie). Natomiast odnowioną wersję zabytkowego Ursusa C-451 można podziwiać w Pruszczu Gdańskim, którego to uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych uratowali przed całkowitym zniszczeniem. Ursus C-451 posiadał 3 biegi do jazdy w przód(w wersji z kołami żelaznymi), a 6 w wersji z kołami ogumionymi. Natomiast ilość biegów wstecznych to 1(w wersji z kołami żelaznymi) i 2 w wersji z kołami ogumionymi. Także siła uciągu zależała od wersji kół, gdyż wersja z kołami żelaznymi posiadała uciąg o wartości 1750 kg, a już wersja z kołami ogumionymi posiadała uciąg o sile 2200 kg. Różnice dotyczyły również ciężaru ciągnika gotowego do pracy, gdyż wersja z kołami żelaznymi wynosiła 3380 kg, a w wersji z kołami ogumionymi ciężar wynosił 3680 kg.
"Zawód mechanik"
Mechanik stał się obecnie bardzo przyszłościowym zawodem. Żyjemy w czasach, gdy w prawie każdym gospodarstwie rolnym jest ciągnik lub kilka i jednocześnie rynek nie jest jeszcze nasycony, także ciągników i innych maszyn rolniczych będzie przybywać. Jednocześnie większość z nas nie wyobraża już sobie życia bez takiego sprzętu rolniczego. Wszystko to sprawia, że rośnie popyt na usługi napraw ciągnikowych. Jest to bardzo dobry typ biznesu, bo klient w zasadzie nie ma wyjścia, maszynę musi naprawić, gdy ta się zepsuje. Obserwując nasze miasta i wioski możemy zauważyć, że warsztatów naprawczych ciągle przybywa. Obok tradycyjnych małych powstają ogromne stacje diagnostyczne, otwierane z pomocą dotacji unijnych. Stworzenia warsztatu wymaga sporych nakładów. Przede wszystkim trzeba mieć miejsce, gdzie ciągniki będą naprawiane i parkowane. Sprzęt, maszyny i narzędzia to także niemały wydatek. Kluczowe będą oczywiście umiejętności mechaników. Dzisiejszy rynek agro jest bardzo zróżnicowany i trzeba umieć naprawiać wszystkie ciągniki. W tym fachu bardzo liczy się opinia, dlatego trzeba dobrze obsługiwać klientów, być uczciwym i terminowym. Należy też nie szczędzić środków na promocję. Można zostawić ulotki w zaprzyjaźnionym sklepie rolniczym albo wykupić reklamę w Internecie na lokalnym portalu informacyjnym.
Sprawdzony mechanik jest zawsze w cenie. Do dobrego, znajomego mechanika warto się wybrać zawsze wtedy gdy kupujemy maszynę od kogoś obcego. Dobry mechanik powinien mieć swój pewny i zaprzyjaźniony sklep, dlatego zapraszamy do współpracy z nami. Wszystkie części są nowe, trwałe, wysokiej jakości od sprawdzonych dostawców - Tymi częściami handlujemy już 25 lat więc dokładnie znamy jakość sprzedawanych części. Napraw i zwiększ funkcjonalność Swojego ciągnika rolniczego razem z nami. Wybierz interesującą Ciebie podkategorie i wrzuć wybrane części do koszyka.
Staramy się, aby wszystkie dostępne części do ciągników marki Ursus w naszym sklepie internetowym miały jak najlepsze zdjęcia, w opisie wypisane szczegóły oraz wymiary i numery katalogowe.
Od 25 lat zajmujemy się sprzedażą części do maszyn rolniczych w tym części do ciągnika Ursus C-385 C-360. Dzięki temu sprzedajemy części tylko sprawdzonych producentów w najlepszych cenach!