

ROZPYLACZ DSL150 A2 WUZETEM [UB140002]
![ROZPYLACZ DSL150 A2 WUZETEM [UB140002]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_009af6a4d17526875a6a431db4ef9c67.jpg)
Kod produktu: UB140002
ROZPYLACZ DSL150 A2 WUZETEM [UB140002]





Dostępność: dostępne natychmiast
TULEJA CYLINDRA B KROTOSZYN [UB010002]
![TULEJA CYLINDRA B KROTOSZYN [UB010002]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_6bf8e1be7ddf165120e12e684995a948.jpg)
Kod produktu: UB010002
TULEJA CYLINDRA B KROTOSZYN [UB010002]





Dostępność: dostępne natychmiast
02 - WAŁ KOŁA /4-CYL./ L40 CM WYŻSZY [UD043002]
![02 - WAŁ KOŁA /4-CYL./ L40 CM WYŻSZY [UD043002]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_d8214dfb24a7035fb4e4056b1f0ef2ac.jpg)
Kod produktu: UD043002
02 - WAŁ KOŁA /4-CYL./ L40 CM WYŻSZY [UD043002]





Dostępność: dostępne natychmiast
102 - WAŁ KOŁA /6-CYL./ L38 CM [UD043102]
![102 - WAŁ KOŁA /6-CYL./ L38 CM [UD043102]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_18c3b003670b508703a8c6e7e970c58c.jpg)
Kod produktu: UD043102
102 - WAŁ KOŁA /6-CYL./ L38 CM [UD043102]





Dostępność: dostępne natychmiast
03 - KOŁO PASOWE 2M/2D DUŻY STOŻEK [UD002003]
![03 - KOŁO PASOWE 2M/2D DUŻY STOŻEK [UD002003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_8d18726531cf236f5af126f9659f66ff.jpg)
Kod produktu: UD002003
03 - KOŁO PASOWE 2M/2D DUŻY STOŻEK [UD002003]





Dostępność: dostępne natychmiast
03 - DŹWIGNIA WZMAC.MOMENTU [UD086003]
![03 - DŹWIGNIA WZMAC.MOMENTU [UD086003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_44fe5c203a86e6ddf20f08596d25eee6.jpg)
Kod produktu: UD086003
03 - DŹWIGNIA WZMAC.MOMENTU [UD086003]





Dostępność: dostępne natychmiast
103 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D DUŻY STOŻEK [UD002103]
![103 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D DUŻY STOŻEK [UD002103]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_be917c356c2388419852a2607a9a27ff.jpg)
Kod produktu: UD002103
103 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D DUŻY STOŻEK [UD002103]





Dostępność: brak towaru
203 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D MAŁY STOŻEK [UD002203]
![203 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D MAŁY STOŻEK [UD002203]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_ce815fe2c63217695a0777816b0d86d4.jpg)
Kod produktu: UD002203
203 - KOŁO PASOWE DUŻE 2M/1D MAŁY STOŻEK [UD002203]





Dostępność: dostępne natychmiast
ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE 28.00* 33.00-13.00 [ŁO4283313]
![ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE 28.00* 33.00-13.00 [ŁO4283313]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_0456792ea7986b22ba70cb78777908ed.jpg)
Kod produktu: ŁO4283313
ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE 28.00* 33.00-13.00 [ŁO4283313]





Dostępność: dostępne natychmiast
NAKRĘTKA M18*1.5 SZEŚCIOKĄT. 8,8 KLUCZ 54230312 [UB040003]
![NAKRĘTKA M18*1.5 SZEŚCIOKĄT. 8,8 KLUCZ 54230312 [UB040003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_748c9f22be912a8654a7bf6a068c8e12.jpg)
Kod produktu: UB040003
NAKRĘTKA M18*1.5 SZEŚCIOKĄT. 8,8 KLUCZ 54230312 [UB040003]





Dostępność: brak towaru
DŹWIGIENKA WYŁĄCZ.CHEŁMNO [UB180003]
![DŹWIGIENKA WYŁĄCZ.CHEŁMNO [UB180003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_da98d5e701a3da9ad8b3fe6099c38149.jpg)
Kod produktu: UB180003
DŹWIGIENKA WYŁĄCZ.CHEŁMNO [UB180003]





Dostępność: dostępne natychmiast
KOŁO NAPĘDZAJĄCE POMPĘ OLEJOWĄ [UB080003]
![KOŁO NAPĘDZAJĄCE POMPĘ OLEJOWĄ [UB080003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_672661811029b410335d77b0b1659aa7.jpg)
Kod produktu: UB080003
KOŁO NAPĘDZAJĄCE POMPĘ OLEJOWĄ [UB080003]





Dostępność: dostępne natychmiast
ROZPYLACZ CPDOP150S525.04 C-360 HSL150_F2 [UB140003]
![ROZPYLACZ CPDOP150S525.04 C-360 HSL150_F2 [UB140003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_fe1733eaf2feae2cc9576cb3124f086d.jpg)
Kod produktu: UB140003
ROZPYLACZ CPDOP150S525.04 C-360 HSL150_F2 [UB140003]





Dostępność: dostępne natychmiast
SPRĘŻYNA FI- 19*2,5 L- 41S [UB130003]
![SPRĘŻYNA FI- 19*2,5 L- 41S [UB130003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_1a510df74cffefbcc045fdc38aaed609.jpg)
Kod produktu: UB130003
SPRĘŻYNA FI- 19*2,5 L- 41S [UB130003]





Dostępność: dostępne natychmiast
ŚRUBA DWUSTRONNA M12/M12*1,25* 45 [UB230003]
![ŚRUBA DWUSTRONNA M12/M12*1,25* 45 [UB230003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_1fda8399f4e199b16ea3b33c9c9128cd.jpg)
Kod produktu: UB230003
ŚRUBA DWUSTRONNA M12/M12*1,25* 45 [UB230003]





Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA POKRYWY SKRZYNI BIEGÓW [UB260003]
![USZCZELKA POKRYWY SKRZYNI BIEGÓW [UB260003]](/environment/cache/images/300_300_productGfx___overlay.jpg)
Kod produktu: UB260003
USZCZELKA POKRYWY SKRZYNI BIEGÓW [UB260003]





Dostępność: dostępne natychmiast
04 - M5* 50 ŚRUBA 54210317 [UD081004]
![04 - M5* 50 ŚRUBA 54210317 [UD081004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_54732b76e4b745dbaf7e31384cae5b8c.jpg)
Kod produktu: UD081004
04 - M5* 50 ŚRUBA 54210317 [UD081004]





Dostępność: dostępne natychmiast
04 - OSŁONA WAŁU 67453060 [UD084004]
![04 - OSŁONA WAŁU 67453060 [UD084004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_b5291e2c693421e889d468818f409ed1.jpg)
Kod produktu: UD084004
04 - OSŁONA WAŁU 67453060 [UD084004]





Dostępność: dostępne natychmiast
PODKŁADKA 18* 35* 1 ZABEZ. 50504040 [UB040004]
![PODKŁADKA 18* 35* 1 ZABEZ. 50504040 [UB040004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_ddaffdd099c762961a6998d011e46c60.jpg)
Kod produktu: UB040004
PODKŁADKA 18* 35* 1 ZABEZ. 50504040 [UB040004]





Dostępność: dostępne natychmiast
WAŁEK SPRZĘGŁOWY S.T 50419010 0050/41-901/1 [UB240004Z]
![WAŁEK SPRZĘGŁOWY S.T 50419010 0050/41-901/1 [UB240004Z]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_4afa01c78e4e4e577e05052777858d19.jpg)
Kod produktu: UB240004Z
WAŁEK SPRZĘGŁOWY S.T 50419010 0050/41-901/1 [UB240004Z]





Dostępność: brak towaru
TULEJA Z WIELOWYPUSTOWA POMPY WTRYSKOWEJ [UB100004]
![TULEJA Z WIELOWYPUSTOWA POMPY WTRYSKOWEJ [UB100004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_6f5aaf3bb9e93bb1113bd305f5595796.jpg)
Kod produktu: UB100004
TULEJA Z WIELOWYPUSTOWA POMPY WTRYSKOWEJ [UB100004]





Dostępność: dostępne natychmiast
WKŁADKA OPOROWA 951116 50511161 [UB180004]
![WKŁADKA OPOROWA 951116 50511161 [UB180004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_886d8d27bb4eea4f4c618a69c9b08466.jpg)
Kod produktu: UB180004
WKŁADKA OPOROWA 951116 50511161 [UB180004]





Dostępność: dostępne natychmiast
ZBIORNIK PŁYNU HAMULCOWEGO - OKRĄGŁY [UB300004]
![ZBIORNIK PŁYNU HAMULCOWEGO - OKRĄGŁY [UB300004]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_b2484f9ad2a4b60cf972286436570307.jpg)
Kod produktu: UB300004
ZBIORNIK PŁYNU HAMULCOWEGO - OKRĄGŁY [UB300004]





Dostępność: dostępne natychmiast
WAŁEK SPRZĘGŁOWY n.t. 50419011 [UB240104]
![WAŁEK SPRZĘGŁOWY n.t. 50419011 [UB240104]](/environment/cache/images/300_300_productGfx_f0441431d68308c5f94a7e109503e217.jpg)
Kod produktu: UB240104
WAŁEK SPRZĘGŁOWY n.t. 50419011 [UB240104]





Dostępność: dostępne natychmiast
"Ciągniki Ursus"
W wyniku trudnej sytuacji po II wojnie światowej podjęto decyzję o produkcji ciągników rolniczych. Początkowo w Państwowych Zakładach Inżynierii w Ursusie koło Warszawy produkowano ciągniki na licencji amerykańskiego Titana potocznie określane jako "ciągówki". Następnym ciągnikiem produkowanym w tych zakładów został ciągnik oznaczony jako C-45, chociaż niektórzy twierdzą, że uzyskał nazwę LB -45. Konstrukcja tego modelu została oparta o budowę niemieckiego ciągnika Lanz-Bulldog D9506. Projekt opracowano pod kierunkiem prof. Edwarda Habicha. Początkowo model ten posiadał koła stalowe. W budowie tego ciągnika uwagę przyciągały takie elementy jak:
- koła napędowe posiadające ostrogi,
- przednie koła specjalne wyposażone w pierścienie prowadzące.
Ursus C-45
Cechy charakterystyczne Ursus C-45/C-451?
Na czas przejazdu ciągnikiem(przez utwardzone drogi) istniała potrzeba zakładania na tylne koła pierścienia chroniącego ostrogi. Ten model nie posiadał instalacji elektrycznej. Po pewnym czasie zdecydowano o produkcji tego modelu, ale na ogumionych kołach. Dodatkowo zaczęto je wyposażać w instalację elektryczną, na którą składały się:
- prądnica z regulatorem napięcia,
- akumulator,
- dwa reflektory,
- jedna lampa tylna z sygnałem ostrzegawczym "stop",
- gniazdko wtyczkowe do lampki "stop" na przyczepie,
- sygnał dźwiękowy.
Produkcja Ursus C-45/C-451?
Tak zmodyfikowany model był produkowany w coraz większych ilościach. W 1950 roku wyprodukowano 4018 sztuk, a 1953 wyprodukowano ciągnik z numerem 20 000. W 1953 roku konstruktorzy postanowili wyposażyć ciągnik w tylny most gąsiennicowy(z myślą o zastosowaniu w leśnictwie). W wersji tej zauważono wzrost siły uciągu o 120% i mniejsze zużycie paliwa o 22%. Jednakże pojawił się problem w postaci nadmiernej wagi ciągnika. Z tego powodu ponownie wrócono do wersji Ursus C-45, którego konstrukcja była prosta i niezawodna. W przypadku tego modelu jedynym problemem było uruchamianie, gdyż wymagało ogrzania gruszy żarowej za pomocą tzw. lutlampy, co miało uruchomić silnik za pomocą obrotu wału korbowego przy użyciu kierownicy. Przy dokonywaniu tej czynności istniało realne ryzyko stania się kaleką.
Ursus C-45 był wyposażony we wszystkie elementy potrzebne do napędu maszyn rolniczych. Były to takie składniki jak:
- wałek odbioru mocy (WOM)
- koło zamachowe sprzęgła dopasowane do pracy w formie zdawczego koła zapasowego.
Model ten nie posiadał natomiast podnośnika do podwieszania narzędzi. Powodem było jego przystosowanie do orki pługiem ciąganym, 3-skibowym. Z powodu potrzeby modernizacji w 1954 roku rozpoczęto produkcję Ursusa C-451. Ursus C-45 został wyposażony w jednocylindrowy dwusuwowy silnik o pojemności 10, 3 dm3, o mocy 45 KM. W ramach unowocześniania tego modelu zainstalowano:
- rozruch benzynowy,
- podnośnik hydrauliczny,
- brezentowa kabina,
- błotniki tylne,
- wygodne siedzenie kierowcy.
Dodatkowo do ciągnika dołączono:
- świecę zapłonową,
- brzęczek wytwarzający iskrę,
- rozrusznik wahadłowy.
Uruchomienie Ursus C-45/C-451?
Od tej chwili do uruchomienia ciągnika potrzebne było włączenie cewki brzęczykowej, następnie przełączenie zasilania na benzynę oraz włączenie rozrusznika. Silnik po chwili włączenia na wysokich obrotach(do rozgrzania gruszy) wystarczyło przełączyć zasilanie na olej napędowy i w końcu wyłączyć brzęczek. Produkcja tego modelu została przekazana w 1959 roku do Gorzowa Wielkopolskiego i z tego powodu od tej pory na ciągnikach widoczne były emblematy GZM - Gorzowskie Zakłady Mechaniczne.
W Gorzowie ciągniki te były produkowane przez pięć lat, ale brak jest danych do do ilości wyprodukowanych tam ciągników. Ciągnik Ursus C-451 uzyskał miano "sagana na gumowych kołach". Zarówno ciągnik C-45 i C-451 były produktem eksportowym do takich krajów jak:
Brazylia,
Chiny,
Korea.
Eksport objął około 6 000 sztuk. Wato wspomnieć, że Ursus C-451 został wyposażony w tzw. "przyspieszacz ruchu szosowego", którego istotą był odwrócony reduktor. Tym samym nastąpił wzrost liczby biegów do 6+2 i zwiększyło prędkość maksymalną do 16, 7 km/h. Przyczynami, dla których odstąpiono od produkcji tego modelu jest fakt małej przydatności dla rolnictwa indywidualnego. Przede wszystkim były zbyt ciężkie, a tym samym paliły dwa razy więcej paliwa w porównaniu do ciągników produkowanych za granicą. Dodatkowo nie były one dostosowane do upraw międzyrzędowych.
Wersja leśna Ursus C-45/C-451
Warto zwrócić także uwagę na Ursus C-45 w wersji leśnej, którym do wyposażenia dołączano wciągarkę mechaniczną typ C-45 i siatkę zabezpieczającą kierowcę. Wersje te odgrywały sporą rolę w gospodarce leśnej. Przez wiele osób pracujących w lasach ciągniki te były określane jako niezniszczalne. Zasługiwało na tą nazwę z uwagi na odporność na ciężkie warunki pracy oraz ciągłe przeciążanie konstrukcji. Częstymi zdarzeniami było rozerwanie opony o wystające z ziemi pnie, które często wynikały z nieumiejętności obsługi ciągnika przez traktorzystę. Dodatkowo musiano stosować specjalne iskrochrony w rurze wydechowej ciągnika, gdyż często wyrzucane iskry powodowały pożary w lasach. Jednakże model ten był stosowany w lasach przez wiele lat pomimo prób wprowadzenia bardziej nowoczesnych ciągników(jak np. czechosłowackie Zetor 50 Super).
wersja leśna
Ciągnik C-45 był przeznaczony do prostych prac polowych oraz do transportu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że pierwszy Ursus C-45 po zjechaniu z taśmy montażowej wziął udział w defiladzie 1-Majowej jako „dar robotnika i inżyniera na 1-go Maja dla brata chłopa”(napis na transparencie). Natomiast odnowioną wersję zabytkowego Ursusa C-451 można podziwiać w Pruszczu Gdańskim, którego to uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych uratowali przed całkowitym zniszczeniem. Ursus C-451 posiadał 3 biegi do jazdy w przód(w wersji z kołami żelaznymi), a 6 w wersji z kołami ogumionymi. Natomiast ilość biegów wstecznych to 1(w wersji z kołami żelaznymi) i 2 w wersji z kołami ogumionymi. Także siła uciągu zależała od wersji kół, gdyż wersja z kołami żelaznymi posiadała uciąg o wartości 1750 kg, a już wersja z kołami ogumionymi posiadała uciąg o sile 2200 kg. Różnice dotyczyły również ciężaru ciągnika gotowego do pracy, gdyż wersja z kołami żelaznymi wynosiła 3380 kg, a w wersji z kołami ogumionymi ciężar wynosił 3680 kg.
"Zawód mechanik"
Mechanik stał się obecnie bardzo przyszłościowym zawodem. Żyjemy w czasach, gdy w prawie każdym gospodarstwie rolnym jest ciągnik lub kilka i jednocześnie rynek nie jest jeszcze nasycony, także ciągników i innych maszyn rolniczych będzie przybywać. Jednocześnie większość z nas nie wyobraża już sobie życia bez takiego sprzętu rolniczego. Wszystko to sprawia, że rośnie popyt na usługi napraw ciągnikowych. Jest to bardzo dobry typ biznesu, bo klient w zasadzie nie ma wyjścia, maszynę musi naprawić, gdy ta się zepsuje. Obserwując nasze miasta i wioski możemy zauważyć, że warsztatów naprawczych ciągle przybywa. Obok tradycyjnych małych powstają ogromne stacje diagnostyczne, otwierane z pomocą dotacji unijnych. Stworzenia warsztatu wymaga sporych nakładów. Przede wszystkim trzeba mieć miejsce, gdzie ciągniki będą naprawiane i parkowane. Sprzęt, maszyny i narzędzia to także niemały wydatek. Kluczowe będą oczywiście umiejętności mechaników. Dzisiejszy rynek agro jest bardzo zróżnicowany i trzeba umieć naprawiać wszystkie ciągniki. W tym fachu bardzo liczy się opinia, dlatego trzeba dobrze obsługiwać klientów, być uczciwym i terminowym. Należy też nie szczędzić środków na promocję. Można zostawić ulotki w zaprzyjaźnionym sklepie rolniczym albo wykupić reklamę w Internecie na lokalnym portalu informacyjnym.
Sprawdzony mechanik jest zawsze w cenie. Do dobrego, znajomego mechanika warto się wybrać zawsze wtedy gdy kupujemy maszynę od kogoś obcego. Dobry mechanik powinien mieć swój pewny i zaprzyjaźniony sklep, dlatego zapraszamy do współpracy z nami. Wszystkie części są nowe, trwałe, wysokiej jakości od sprawdzonych dostawców - Tymi częściami handlujemy już 25 lat więc dokładnie znamy jakość sprzedawanych części. Napraw i zwiększ funkcjonalność Swojego ciągnika rolniczego razem z nami. Wybierz interesującą Ciebie podkategorie i wrzuć wybrane części do koszyka.
Staramy się, aby wszystkie dostępne części do ciągników marki Ursus w naszym sklepie internetowym miały jak najlepsze zdjęcia, w opisie wypisane szczegóły oraz wymiary i numery katalogowe.
Od 25 lat zajmujemy się sprzedażą części do maszyn rolniczych w tym części do ciągnika Ursus C-385 C-360. Dzięki temu sprzedajemy części tylko sprawdzonych producentów w najlepszych cenach!