Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Główne kategorie ↘

OLEJE DO CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH

AGRIFARM MOT 10W-40 20L (TITAN CARGO 1040 MC 20L) [OL935]

AGRIFARM MOT 10W-40 20L (TITAN CARGO 1040 MC 20L)  [OL935]

Kod produktu: OL935

AGRIFARM MOT 10W-40 20L (TITAN CARGO 1040 MC 20L) [OL935]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 400,00 zł (netto: 325,20 zł )
Szt.

AGRIFARM UTTO MP 20L [OL945]

AGRIFARM UTTO MP 20L  [OL945]

Kod produktu: OL945

AGRIFARM UTTO MP 20L [OL945]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 372,00 zł (netto: 302,44 zł )
Szt.

AGRIFARM STOU 10W-40 20L (TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC ) [OL937]

AGRIFARM STOU 10W-40 20L (TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC )  [OL937]

Kod produktu: OL937

AGRIFARM STOU 10W-40 20L (TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC ) [OL937]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 360,00 zł (netto: 292,68 zł )
Szt.

AGRIFARM STOU 10W-30 20L (TITAN HYDRAMOT 1030 ) [OL933]

AGRIFARM STOU 10W-30 20L (TITAN HYDRAMOT 1030 )  [OL933]

Kod produktu: OL933

AGRIFARM STOU 10W-30 20L (TITAN HYDRAMOT 1030 ) [OL933]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 340,00 zł (netto: 276,42 zł )
Szt.

TITAN ATF 3000 20L [OL938]

TITAN ATF 3000 20L  [OL938]

Kod produktu: OL938

TITAN ATF 3000 20L [OL938]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 328,00 zł (netto: 266,67 zł )
Szt.

OLEJ SILNIKOWY TITAN UNIVERSAL HD10W 20 LITRÓW [OL941]

OLEJ SILNIKOWY TITAN UNIVERSAL HD10W  20 LITRÓW  [OL941]

Kod produktu: OL941

OLEJ SILNIKOWY TITAN UNIVERSAL HD10W 20 LITRÓW [OL941]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 310,00 zł (netto: 252,03 zł )
Szt.

AGRIFARM GEAR 80W-90 20L (TITAN SUPERGEAR 80W90) [OL930]

AGRIFARM GEAR 80W-90 20L (TITAN SUPERGEAR 80W90)  [OL930]

Kod produktu: OL930

AGRIFARM GEAR 80W-90 20L (TITAN SUPERGEAR 80W90) [OL930]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 310,00 zł (netto: 252,03 zł )
Szt.

AGRIFARM MOT 1550 20L (TITAN TRANS HD 1550 20L) [OL931]

AGRIFARM MOT 1550 20L (TITAN TRANS HD 1550 20L)  [OL931]

Kod produktu: OL931

AGRIFARM MOT 1550 20L (TITAN TRANS HD 1550 20L) [OL931]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 306,00 zł (netto: 248,78 zł )
Szt.

AGRIFARM MOT 15W-40 20L (TITAN TRUCK PLUS 1540 ) [OL934]

AGRIFARM MOT 15W-40 20L (TITAN TRUCK PLUS 1540 )  [OL934]

Kod produktu: OL934

AGRIFARM MOT 15W-40 20L (TITAN TRUCK PLUS 1540 ) [OL934]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 280,00 zł (netto: 227,64 zł )
Szt.

AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 20L (RENOLIN B 46 HVI ) [OL932]

AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 20L (RENOLIN B  46 HVI )  [OL932]

Kod produktu: OL932

AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 20L (RENOLIN B 46 HVI ) [OL932]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 250,00 zł (netto: 203,25 zł )
Szt.

AGRIFARM HYDRO 100 20L (RENOLIN VG 100 ) [OL936]

AGRIFARM HYDRO 100 20L (RENOLIN VG 100 )  [OL936]

Kod produktu: OL936

AGRIFARM HYDRO 100 20L (RENOLIN VG 100 ) [OL936]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 245,00 zł (netto: 199,19 zł )
Szt.

AGROL U 20L 17KG [OL583]

AGROL U 20L 17KG  [OL583]

Kod produktu: OL583

AGROL U 20L 17KG [OL583]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 235,00 zł (netto: 191,06 zł )
Szt.

BORYGO 20L EKO [OL323]

BORYGO 20L EKO  [OL323]

Kod produktu: OL323

BORYGO 20L EKO [OL323]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 189,00 zł (netto: 153,66 zł )
Szt.

HIPOL 6 GL-4 80W/90 20L [OL816]

HIPOL 6 GL-4 80W/90 20L  [OL816]

Kod produktu: OL816

HIPOL 6 GL-4 80W/90 20L [OL816]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 185,00 zł (netto: 150,41 zł )
Szt.

HYDROL HL-46 20L [OL853]

HYDROL HL-46 20L  [OL853]

Kod produktu: OL853

HYDROL HL-46 20L [OL853]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 170,00 zł (netto: 138,21 zł )
Szt.

TITAN ATF 3000 4L [OL940]

TITAN ATF 3000 4L  [OL940]

Kod produktu: OL940

TITAN ATF 3000 4L [OL940]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 73,00 zł (netto: 59,35 zł )
Szt.

OLEJ SILNIKOWY SELEKTOL SPECIAL SD 20W/40 5 LITRÓW [OL275]

OLEJ SILNIKOWY SELEKTOL SPECIAL SD 20W/40  5 LITRÓW  [OL275]

Kod produktu: OL275

OLEJ SILNIKOWY SELEKTOL SPECIAL SD 20W/40 5 LITRÓW [OL275]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 64,00 zł (netto: 52,03 zł )
Szt.

AGROL U 5L [OL581]

AGROL U   5L  [OL581]

Kod produktu: OL581

AGROL U 5L [OL581]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 61,00 zł (netto: 49,59 zł )
Szt.

OLEJ PRZEKŁADNIOWY PL 5L [OL104]

OLEJ PRZEKŁADNIOWY PL 5L  [OL104]

Kod produktu: OL104

OLEJ PRZEKŁADNIOWY PL 5L [OL104]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 57,00 zł (netto: 46,34 zł )
Szt.

TITAN ZH 4300 B = PENTOSIN CHF 11S (UKŁAD HAMULCOWY / WSPOMAGANIE ) [OL962]

TITAN ZH 4300 B = PENTOSIN CHF 11S (UKŁAD HAMULCOWY / WSPOMAGANIE )  [OL962]

Kod produktu: OL962

TITAN ZH 4300 B = PENTOSIN CHF 11S (UKŁAD HAMULCOWY / WSPOMAGANIE ) [OL962]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 57,00 zł (netto: 46,34 zł )
Szt.

BOXOL 26 5L [OL499]

BOXOL 26   5L  [OL499]

Kod produktu: OL499

BOXOL 26 5L [OL499]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 55,00 zł (netto: 44,72 zł )
Szt.

SUPEROL MILWUS CC 15W40 5L [OL251]

SUPEROL MILWUS CC 15W40  5L  [OL251]

Kod produktu: OL251

SUPEROL MILWUS CC 15W40 5L [OL251]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 51,00 zł (netto: 41,46 zł )
Szt.

BORYGO 5L EKO [OL322]

BORYGO  5L   EKO  [OL322]

Kod produktu: OL322

BORYGO 5L EKO [OL322]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 49,00 zł (netto: 39,84 zł )
Szt.

HIPOL 6 GL-4 80W/90 5L [OL803]

HIPOL 6 GL-4 80W/90 5L  [OL803]

Kod produktu: OL803

HIPOL 6 GL-4 80W/90 5L [OL803]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 49,00 zł (netto: 39,84 zł )
Szt.

SUPEROL CC-30 5 L ORG. [OL231]

SUPEROL CC-30   5 L        ORG.  [OL231]

Kod produktu: OL231

SUPEROL CC-30 5 L ORG. [OL231]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 46,00 zł (netto: 37,40 zł )
Szt.

HYDROL HL-46 5L [OL860]

HYDROL HL-46  5L  [OL860]

Kod produktu: OL860

HYDROL HL-46 5L [OL860]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 45,00 zł (netto: 36,59 zł )
Szt.

RENOLIT FLM 2 KART 500G SYSTEM-PAT [OL972]

RENOLIT FLM 2 KART 500G SYSTEM-PAT  [OL972]

Kod produktu: OL972

RENOLIT FLM 2 KART 500G SYSTEM-PAT [OL972]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 29,00 zł (netto: 23,58 zł )
Szt.

RENOLIT DURAPLEX EP 2 500G SYSTEM P [OL961]

RENOLIT DURAPLEX EP 2  500G SYSTEM P  [OL961]

Kod produktu: OL961

RENOLIT DURAPLEX EP 2 500G SYSTEM P [OL961]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 28,00 zł (netto: 22,76 zł )
Szt.

WD-40 PREPARAT WIELOF. 450ML APLIKATOR [OL462]

WD-40 PREPARAT WIELOF. 450ML  APLIKATOR  [OL462]

Kod produktu: OL462

WD-40 PREPARAT WIELOF. 450ML APLIKATOR [OL462]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 22,00 zł (netto: 17,89 zł )
Szt.

TITAN ATF 3000 1L [OL939]

TITAN ATF 3000 1L  [OL939]

Kod produktu: OL939

TITAN ATF 3000 1L [OL939]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 21,00 zł (netto: 17,07 zł )
Szt.

WD-40 PREPARAT WIELOF. 400 ML [OL463]

WD-40 PREPARAT WIELOF. 400 ML  [OL463]

Kod produktu: OL463

WD-40 PREPARAT WIELOF. 400 ML [OL463]

Dostępność: brak towaru

Cena brutto: 20,00 zł (netto: 16,26 zł )

WD-40 PREPARAT WIELOF. 200 ML [OL461]

WD-40 PREPARAT WIELOF. 200 ML  [OL461]

Kod produktu: OL461

WD-40 PREPARAT WIELOF. 200 ML [OL461]

Dostępność: brak towaru

Cena brutto: 17,86 zł (netto: 14,52 zł )

AGRIFARM HITEC 2 400G (RENOLIT LX-EP 2 ) [OL960]

AGRIFARM HITEC 2 400G (RENOLIT LX-EP 2 )  [OL960]

Kod produktu: OL960

AGRIFARM HITEC 2 400G (RENOLIT LX-EP 2 ) [OL960]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 17,00 zł (netto: 13,82 zł )
Szt.

PŁYN HAMULCOWY DA-1 0,5L [OL431]

PŁYN HAMULCOWY  DA-1 0,5L  [OL431]

Kod produktu: OL431

PŁYN HAMULCOWY DA-1 0,5L [OL431]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 12,00 zł (netto: 9,76 zł )
Szt.

BORYGO 1L EKO [OL321]

BORYGO  1L   EKO  [OL321]

Kod produktu: OL321

BORYGO 1L EKO [OL321]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 11,50 zł (netto: 9,35 zł )
Szt.

PŁYN HAMULCOWY DOT-4 0.5 L. [OL432]

PŁYN HAMULCOWY  DOT-4   0.5 L.  [OL432]

Kod produktu: OL432

PŁYN HAMULCOWY DOT-4 0.5 L. [OL432]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 9,99 zł (netto: 8,12 zł )
Szt.

PŁYN HAMULCOWY R-3 0,5L [OL430]

PŁYN HAMULCOWY  R-3 0,5L  [OL430]

Kod produktu: OL430

PŁYN HAMULCOWY R-3 0,5L [OL430]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 9,50 zł (netto: 7,72 zł )
Szt.

PŁYN HAMULCOWY DOT-3 0,5L [OL435]

PŁYN HAMULCOWY DOT-3  0,5L  [OL435]

Kod produktu: OL435

PŁYN HAMULCOWY DOT-3 0,5L [OL435]

Dostępność: dostępne natychmiast

Cena brutto: 9,50 zł (netto: 7,72 zł )
Szt.

 

Olej to obok paliwa to jeden z najważniejszych płynów w ciągniku. Stosowany on jest w silniku, skrzynie biegów, tylnym moście napędowym oraz w instalacji hydraulicznej. Odpowiada więc za kondycję wielu głównych komponentów w traktorze, tak więc warto, aby był on wymieniany regularnie. Świeży olej lepiej smaruje oraz odprowadza ciepło niż ten zużyty. W szczególnie ciężkich warunkach pracy w jakich używany jest ciągnik, olej zawsze musi być w doskonałej kondycji. Oprócz regularnej wymiany warto też wiedzieć jaki olej najlepiej będzie pasować do naszej maszyny w zależności od jej rodzaju oraz charakteru pracy.

Jakie są rodzaje olejów?

Dzisiaj na świecie możemy wyróżnić trzy główne typy olejów: mineralny, syntetyczny oraz półsyntetyczny. Olej mineralny to naturalna odmiana, która powstaje jako produkt z rafinacji ropy naftowej. Cechą charakterystyczną oraz największa zaletą tego oleju jest na pewno niska cena, która korzystnie wpływa na koszty eksploatacji ciągnika. Stosowany jest on również głównie w starych maszynach z uwagi na małą zawartość substancji myjących, które mogą wymywać zgromadzony nagar i zatykać układ hydrauliczny. Poza tym olej mineralny bardzo dobrze współpracuje z elastomerami co pozytywnie wpływa na ograniczenie wycieków.

Olej syntetyczny otrzymuje się sztucznie na bazie syntezy chemicznej. Charakteryzuje je duża zmiana lepkości, dzięki której można ten typ stosować w warunkach pracy o dużej zmienności temperatury. Dodatkowe chemiczne substancje dodawane do tego oleju powodują między innymi lepszy współczynnik tarcia współpracujących części oraz obniżają emisję spalin ( olej jest też spalany podczas pracy silnika). Olej półsyntetyczny to mieszanka oleju mineralnego i syntetycznego. Powstaje on z rafinacji ropy naftowej, ale zawiera dodatki uszlachetniające ( w ilości zależnej od danego kraju ), które zmieniają wybrane jego wybrane parametry.

Jaki jest główny parametr oleju?

Głównym i najważniejszym parametrem oleju jest jego lepkość. Jest to własność danego płynu do przesuwania względem siebie swoich warstw. Im wyższa lepkość tym bardziej olej jest sztywny i z większym oporem przepływa przez przewód. Wszystkie oleje więc rozróżnia się więc na podstawie jego lepkości. Klasyfikację taką prowadzi SAE ( Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji ). Pomaga ona w praktyce określić grubość filmu olejowego na współpracujących częściach. Oznaczenie składa się z kombinacji cyfr oraz literki W, na przykład : 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 10W-40 itd. Pierwszy ciąg liczb z literką W oznacza lepkość oleju w ujemnych temperaturach ( są to oleje zimowe ). Zasadą jest, że im mniejsza cyferka przed literką W tym mniejsza jest lepkość oleju. Oznacza to, że olej będzie bardziej płynny, a więc w przypadku smarowania silnika, jego rozruch będzie znacznie łatwiejszy. Smar dodatkowo w postaci bardziej płynnej lepiej będzie chronił części przez zużyciem poprzez zapewnienie minimalnego filmu smarnego. Klasyfikacja SAE podaje jeszcze dla oznaczeń olejów zimowych warunek pompowania oleju, czyli minimalnej temperatury przy jakie dany olej zapewnia bezpieczny rozruch silnika. Dla przykładu olej 0W, zapewnia rozruch przy – 40 stopni Celsjusza, a 5W przy -35 stopni Celsjusza. Drugi człon oznaczenia, czyli dwie cyfry za literką W oznacza lepkość w wysokich temperaturach ( oleje letnie ). Im wyższa cyfra tym większa lepkość. Oznacza to, że olej będzie mniej płynny i w wysokich temperaturach dużej zachowa zdolność tworzenia filmu smarnego co uchroni współpracujące części przed zatarciem i przed wczesnym zużyciem.

Inną ciekawą klasyfikacją olejów jest Europejska ACEA. Określa ona klasę olejów w zależności od przebiegu silnika maszyny rolniczej. Małe przebiegi do 30 tysięcy kilometrów oznaczone są jako E2. Średnie przebiegi do 40 tysięcy kilometrów oznaczone są jako E7 lub E9, a duże przebiegi do 140 tysięcy kilometrów jako E4 i są one najwyższej jakości.

Jak dobrać olej do silnika?

Olej silnikowy powinniśmy dobrać na podstawie jego lepkości analizując temperatury pracy naszego ciągnika. Jeżeli nasza maszyna pracuje głównie latem to oznacza, że ujemne temperatury podczas rozruchu będą zdarzać się bardzo rzadko. Przez większą część czasu pracy silnik będzie pracował w wysokiej czyli optymalnej dla siebie temperaturze. Powszechnie używany jest w takim przypadku olej 15W-40. Ten rodzaj oleju zapewnia rozruch zimą w temperaturze -25 stopni Celsjusza co powinno być wystarczające w Polskim klimacie. Klasyfikacja letnia pozwala na ciągłą pracę w podwyższonej temperaturze. Ten typ oleju to mineralny, oznacza to, że jego koszt będzie niski. Jeżeli jednak planujemy używać ciągnika do dłuższych przejazdów to lepkość o wartości 40 może powodować zwiększone opory między cylindrami, a tłokami. Można więc zastosować olej na przykład 5W-30, którego lepkość w wysokiej temperaturze będzie mniejsza. Mniejszy będzie też opór między tłokami a cylindrami co powinno zaoszczędzić nawet kilka procent paliwa. Minusem jednak tego rozwiązania będzie gorszy i cieńszy film smarny, zwłaszcza w podwyższonej temperaturze. Najdroższym rozwiązaniem, lecz też najlepszym dla silnika będzie olej syntetyczny na przykład 10W-40. Jego dodatki uszlachetniające poprawiają własności smarne, środowiskowe oraz czyszczące.

Innym ważnym aspektem jaki warto wziąć pod uwagę podczas wyboru oleju jest wiek naszego ciągnika. Jeżeli nasz traktor ma kilkadziesiąt lat to najlepszy będzie olej mineralny, najlepiej według klasyfikacji ACEA E2. Silnik w takim ciągniku nie jest przewidziany na pokonywanie dużych przebiegów i zastosowanie lepszego oleju nie jest uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia. Jeżeli natomiast posiadamy nowy ciągnik to warto zastosować dużo lepszy syntetyczny olej według klasyfikacji ACEA E7. Jego odpowiednio dobrany skład chemiczny na pewno wydłuży żywotność i trwałość silnika.

Jak olej do skrzyni biegów?

Olej do skrzyni biegów jest bardzo ważny ponieważ stosowany jest nie tylko do smarowania przekładni, ale również jako smarowanie tylnego mostu oraz jako medium w instalacji hydraulicznej ciągnika. Musi on więc posiadać znacznie więcej uniwersalnych właściwości niż olej silnikowy.
Przede wszystkim w tym przypadku należy przeanalizować temperaturę w jakich ten olej będzie pracował, aby wybrać właściwy i maksymalnie wykorzystać jego zalety. Nawet zimową porą ciągnik najpierw uruchamia silnik ogrzewając inne komponenty, a dopiero potem rusza w trasę i pracuje. Wynika z tego więc, że olej w skrzyni biegów oraz pozostałych podzespołach będzie pracował w wysokiej temperaturze. Jeżeli zdecydujemy się więc na olej wielosezonowy to dobrym wyborem może być na przykład 80W90. Będzie to więc olej o dużej lepkości, który zapewni rozruch w niskiej ale dodatniej temperaturze, a z drugiej strony będzie tworzył film smarny na współpracujących częściach w wysokich temperaturach. Warto tutaj zaznaczyć, że lepkość w wysokiej temperaturze określana jest dla 100 stopni Celsjusza. Jeżeli chcemy porównać olej przekładniowy 80W90 z olejem silnikowym to jego lepkość w wysokiej temperaturze będzie zbliżona do na przykład 10W40 wersji silnikowej. Wyższa numeracja więc jest specjalnie wprowadzona przez SAE, aby rozróżnić wyraźnie oleje przekładniowe od olejów silnikowych.

Wybierając ostatecznie rodzaj i markę oleju do ciągnika powinniśmy głównie kierować się zaleceniami producenta. To on przecież zna najlepiej swój produkt i swoje rekomendacje wydaje na podstawie doświadczenia oraz przeprowadzonych testów.

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl