Zaloguj się
Główne kategorie ↘
-
Pompy - Tłumiki i inne
-
Kadłub silnika
-
Układ korbowy
-
Rozrząd
-
Głowica cylindrów
-
Pompa oleju
-
Układ zasilania paliwem
-
Pompa wtryskowa
-
Regulator obrotów
-
Korektor nadciśnienia
-
Pompa zasilająca
-
Wtryskiwacz
-
Filtr Paliwa
-
Filtr Paliwa II
-
Sprężarka
-
Doprowadzenie powierza
-
Chłodzenie silnika
-
Wydech górny
-
Iskrochron
-
Chłodnica oleju silnikowego
-
Pompa wody
-
Odśrodkowy filtr oleju
-
Sprzęgło
-
Doładowanie
-
Podgrzewacz wody
-
Skrzynia pośrednia
-
Skrzynia pośrednia
-
Skrzynia pośrednia
-
Wałki i koła zębate - część przednia
-
Wałki i koła zębate- część tylna
-
Korpus i wodziki
-
Wzmacniacz momentu
-
Reduktor biegów pełzających
-
Zależny wom
-
Sterowanie hydrauliczne wzmacniacza momentu i sprzęgła wom
-
Rozdzielacz przedniego napędu
-
Mechanizm sterowania skrzyni przekładniowej
-
Obudowa
-
Przekładnia główna
-
Tylny most
-
Wał odbioru mocy
-
Zwolnice tylne
-
Oś przednia napędzana
-
Zwolnienie osi przedniej
-
Chłodnica oleju przekładniowego
-
Sprzegło osi przedniej napędzanej
-
Oś przednia
-
Wspornik kompletny osi przedniej nap
-
Mechanizm zwrotniczy
-
Tarcze
-
Pompy
-
Hamulec ręczny ze sterowaniem
-
Instalacja sterowania hamulców pneumatycznych
-
Obciążniki przednie i tylne
-
Obciążniki przednie dodatkowe II i III
-
Pedały
-
Zwrotnice resorowane
-
Serwomechanizm kierowniczy
-
Rozdzielacz ze śrubą
-
Wał przegubowy z kierownicą
-
Obwód hydrauliczny serwomechanizmu
-
Półrama narzędziowa
-
Wał napędowy
-
Sterowanie mechanizmów
-
Sterowanie mechaniczne wzmacniacza momentu
-
Maska
-
Wspornik sterowania
-
Osłona kolektora wydechowego
-
Zbiorniki paliwa
-
Podłoga i skrzynia na akumulatory
-
Błotniki tylne dla kół
-
Siodło kierowcy
-
Instalacja elektryczna
-
Kabina
-
Tablica rozdzielcza
-
Alternator
-
Rozrusznik R11b
-
Rozrusznik R20e
-
Kabina
-
Okna i drzwi
-
Dach
-
Nagrzewnica
-
Błotniki przednie do kół
-
Błotniki przednie do kół
-
Siłownik hydrauliczny
-
Porównywacz impulsów
-
Sterowanie hydrauliki
-
Regulacja ciśnieniowa
-
Filtry i przewody obwodu I
-
Siłownik hydrauliczny pomocniczy
-
Obwód hydrauliczny cylindrów dwustronnego działania
-
Rozdzielacz obwodu I
-
Rozdzielacz obwodu I
-
Pompa wspomagająca
-
Zawór odcinający
-
Hydrauliczne pompy zębate
-
Trzypunktowy układ zawieszenia
-
Dolny hak zaczepowy
-
Dolny zaczep uniwersalny
-
Belka zaczepowa
-
Miernik impulsów
-
Zaczep transportowy wielopołożeniowy
-
kategoria200
-
kategoria212
-
kategoria227
-
kategoria230
-
kategoria232
-
kategoria233
-
kategoria234
-
kategoria239
-
kategoria242
-
kategoria244
-
kategoria245
-
kategoria247
-
kategoria249
-
kategoria252
-
kategoria261
-
kategoria267
-
kategoria281
-
kategoria292
- kategoria297
-
kategoria324
-
kategoria330
-
kategoria471
-
kategoria973
24 - TARCZA KOŁA -PRZEDNI NAPĘD -DUŻA 88175127 [UD045024]
Kod produktu: UD045024
24 - TARCZA KOŁA -PRZEDNI NAPĘD -DUŻA 88175127 [UD045024]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
TARCZA KOŁA PRZEDNI NAPĘD -MAŁA [UD045124]
Kod produktu: UD045124
TARCZA KOŁA PRZEDNI NAPĘD -MAŁA [UD045124]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
25 - PODKŁADKA 25* 73* 0.1 OPOROWA [UD043025]
Kod produktu: UD043025
25 - PODKŁADKA 25* 73* 0.1 OPOROWA [UD043025]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
26 - KOŁO CENTRALNE Z=17/OTWÓR Z=13 [UD045026]
Kod produktu: UD045026
26 - KOŁO CENTRALNE Z=17/OTWÓR Z=13 [UD045026]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
26 - OBEJMA OSŁONY ZWROTNICY /MAŁA/ [UD078026]
Kod produktu: UD078026
26 - OBEJMA OSŁONY ZWROTNICY /MAŁA/ [UD078026]
4 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
127 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 3-BIEGOWA [UD031127]
Kod produktu: UD031127
127 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 3-BIEGOWA [UD031127]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
27 - KORBOWÓD KPL. CIĘŻKI [UD002027]
Kod produktu: UD002027
27 - KORBOWÓD KPL. CIĘŻKI [UD002027]
3 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
28 - ŚRUBA DWUSTRONNA M14/M14*1.5/155 GŁOWICY [UD001028]
Kod produktu: UD001028
28 - ŚRUBA DWUSTRONNA M14/M14*1.5/155 GŁOWICY [UD001028]
3 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
28 - WAŁEK NAPĘDZANY 80121171 [UD030028]
Kod produktu: UD030028
28 - WAŁEK NAPĘDZANY 80121171 [UD030028]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
28 - WIENIEC KOŁA ZAMACH. [UD002028]
Kod produktu: UD002028
28 - WIENIEC KOŁA ZAMACH. [UD002028]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
28 - WAŁEK NAPĘDZANY SZYBKA SKRZYNIA [UD030028-1]
Kod produktu: UD030028-1
28 - WAŁEK NAPĘDZANY SZYBKA SKRZYNIA [UD030028-1]
2 oceny
Dostępność: brak towaru
129 - WAŁEK POŚR. RED. /ZĘBY PROSTE/ 3-BIEG. [UD031129]
Kod produktu: UD031129
129 - WAŁEK POŚR. RED. /ZĘBY PROSTE/ 3-BIEG. [UD031129]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
229 - WAŁEK POŚREDNI RED./ZĘBY SKOŚNE/ 3-BIEG [UD031229]
Kod produktu: UD031229
229 - WAŁEK POŚREDNI RED./ZĘBY SKOŚNE/ 3-BIEG [UD031229]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
29 - PŁYTKA OPOROWA 80121057 [UD030029]
Kod produktu: UD030029
29 - PŁYTKA OPOROWA 80121057 [UD030029]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
29 - PODKŁADKA 25* 73* 0.5 [UD043029]
Kod produktu: UD043029
29 - PODKŁADKA 25* 73* 0.5 [UD043029]
4 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
29 - WAŁEK POŚREDNI RED, ZĘBY SKOŚNE 3-BIEG, [UD031029]
Kod produktu: UD031029
29 - WAŁEK POŚREDNI RED, ZĘBY SKOŚNE 3-BIEG, [UD031029]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
129 - KOŁO ZAMACHOWE S.T. KORURS [UD002129]
Kod produktu: UD002129
129 - KOŁO ZAMACHOWE S.T. KORURS [UD002129]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
30 - PODKŁADKA ŚRUB KOŁA ZAMACH. [UD002030]
Kod produktu: UD002030
30 - PODKŁADKA ŚRUB KOŁA ZAMACH. [UD002030]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
30 - USZCZELKA ZWOLNICY PRZED. / KOŁA KORONOWEGO [UD045030]
Kod produktu: UD045030
30 - USZCZELKA ZWOLNICY PRZED. / KOŁA KORONOWEGO [UD045030]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
30 - PRZEWÓD POMPY I /4-CYL./ [UD082030]
Kod produktu: UD082030
30 - PRZEWÓD POMPY I /4-CYL./ [UD082030]
3 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
31 - ŚRUBA KOŁA ZAMACHOWEGO [UD002031]
Kod produktu: UD002031
31 - ŚRUBA KOŁA ZAMACHOWEGO [UD002031]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
131 - PODKŁADKA ZABEZPIECZAJĄCA [UD002131]
Kod produktu: UD002131
131 - PODKŁADKA ZABEZPIECZAJĄCA [UD002131]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
32 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 3-BIEGOWA [UD030132]
Kod produktu: UD030132
32 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 3-BIEGOWA [UD030132]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
32 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 80121183 [UD030032]
Kod produktu: UD030032
32 - KOŁO STAŁEGO ZAZĘB. 80121183 [UD030032]
2 oceny
Dostępność: dostępne natychmiast
Ursus C-385 to ciągnik rolniczy, który był przełomem w Polsce jeżeli chodzi o mechanizację rolnictwa. Ten pojazd powstał przy współpracy Polski oraz Czechosłowacji, a pierwszy egzemplarz został wyprodukowany w 1969 roku. Produkcja ciągnika trwała, aż do 1983 roku, a linię produkcyjną opuściło prawie 10 tysięcy tych pojazdów.
Ciągniki w ciągu swojej produkcji był modyfikowany i pewne części się zmieniały. Pierwsza wersja produkowana była do roku 1974 roku. Posiadała ona silnik o pojemności 4.6 l, mocy 76 KM oraz 4 cylindry. Chłodzony on jest cieczą, a wtrysk jest mechaniczny i bezpośredni dzięki pompie wtryskowej marki Motorpal. Moc silnika przenoszona jest na tylną oś, a prędkość maksymalna to około 25 km/h. Dzisiaj można kupić do tego silnika zestaw naprawczy który powinien składać się z :
- Tuleja
- Tłok
- Sworzeń
- Pierścienie – 4 sztuki
- Zabezpieczenia – 2 sztuki
- O-ringi tulei – 2 sztuki
Podczas eksploatacji silnika na pewno przyda się tez wymiana wszystkich uszczelek. Komplet można kupić w specjalistycznych sklepach, ale trzeba pamiętać, że istnieją dwa rodzaje kompletów: jeden do silników 4 cylindrowych, a drugi do silników 6 cylindrowych. Jeżeli zdecydujemy się kompletny remont silnik, warto sprawdzić najpierw czy mamy wersję z 4 czy 6 cylindrami. Wiele części bowiem pasuje tylko do jednego typu silnika. Na pewno będziemy musieli być czujni wymieniając panewki, uszczelkę pod głowicą czy odmę. W wersjach z turbiną dodatkowymi elementami podlegającymi wymianie będą kolektor wydechowy orz przewody gumowe.
Skrzynia biegów jest mechaniczna i posiada łącznie 24 przełożenia: 16 biegów do przodu oraz 8 biegów do tyłu. Podzielona ona została na 3 podzespoły: wzmacniacz momentu obrotowego, trójbiegowa skrzynia z przełożeniami polowymi, drogowymi oraz wstecznym oraz skrzynka biegów z, która zawiera cztery pierwsze przełożenia. Ważne jest, że w każdej wersji Ursusa C-385, skrzynia biegów jest taka sama, tak więc niezależnie jakie części lub całą skrzynię kupimy powinny pasować do naszego ciągnika.
Sprzęgło do Ursusa to standardowy typ : „słoneczko” o jednej tarczy ciernej. Należy jednak znowu wybrać odpowiednie elementy, ponieważ inne części wchodzą w skład kompletnego sprzęgła w silnikach z 4 cylindrami, a inne w silnikach z 6 cylindrami. Tarcza sprzęgła dla jednostki 4 cylindrowej powinna mieć średnicę zewnętrzna 325 mm i grubość 8 mm. W przypadku silnika z 6 cylindrami powinniśmy wybrać tarczę o takiej samej grubości ale o średnicy zewnętrznej 350 mm. W obydwu przypadkach mamy do wyboru w tarczy liczbę ząbków na wielowypuście 18 lub 22. Warto więc przed zakupem sprawdzić na ciągniku rodzaj frezu na wałku sprzęgłowym. Podczas remontu sprzęgła warto też zastanowić się nad wymianą łożyska wyciskowego. Ten sam tym pasuje do obu jednostek napędowych, a jego wymiary powinny wynosić : średnica zewnętrzna – 112 mm, średnica wewnętrzna – 65 mm, szerokość – 27 mm.
Układ hamulcowy we wszystkich produkowanych Ursusach C-385 jest taki sam. Zasadniczy hamulec jest tarczowy. Tarcza hamulcowa montowana jest na wielowypuście, a jej okładziny są nitowane. Średnica zewnętrzna powinna wynosić 230 mm, a grubość 12, 4 mm. Z tarczą współpracuje docisk, którego średnica powinna wynosić 228 mm. Docisk tarczy do zacisków zapewnia cylinderek hamulcowy, który kupimy w wersji wyprodukowanej w Czechach. Całość zasila pompa hamulcowa występująca w wersji krótkiej oraz produkcji czeskiej.
Układ paliwowy zapewnia bezpośredni i mechaniczny wtrysk paliwa za pomocą przewodów wtryskowych. W sklepach występują komplety dla odmian silników z 4 i 6 cylindrami. Filtr paliwa jest taki sam dla wszystkich silników, a jego główne wymiary to: średnica zewnętrzna – 85 mm, średnica wewnętrzna – 13, 5 mm, wysokość – 145 mm. Najważniejszym elementem całego układu jest pompa paliwa. Warto uważać przy jej wyborze, ponieważ inny typ pasuje do silników z 4 cylindrami, a inny do silników z 6 cylindrami. Na rynku wtórnym bardzo popularne są te po regeneracji, ponieważ nowa to koszt nawet kilku tysięcy złotych.
Układ chłodzenia w każdym ursusie C-385 jest identyczny. Sercem tego układu jest chłodnica. Przy wymianie warto sprawdzić jej wymiary gabarytowe: wysokość – 85 cm, szerokość – 57 cm, grubość – 22 cm.
Sercem układu hydraulicznego w ciągniku marki ursus jest pompa hydrauliczna. Do każdego typu C-385 pasuje ta sama pompa o wydajności 42l/min. Zasila ona głównie trzypunktowy układ zwieszenia, który służy do agregowania maszyn u urządzeń rolniczych zawieszanych na ciągniku. Obecnie na rynku można kupić dźwignie i łączniki o różnych wymiarach i długościach. Na przykład dźwignia dolna występuje w odmianach otworów montażowych 37, 5 mm oraz 28, 4 mm. Warto więc przed zakupem części dokładnie pomierzyć obecne elementy, które mamy na ciągniku.
W układzie elektrycznym, aby dobrać elementy do naszego ciągnika musimy znać główne parametry prądowe. Jeżeli szukamy alternatora, powinien on mieć koło pasowe o średnicy 74 mm i miejsce na dwa paski klinowe. Parametry elektryczne to napięcie 14V oraz natężenie 55 Ampera. Rozrusznik zaś powinien mieć moc około 4.9 KW oraz napięcie 24 V.
Jednym z najważniejszych elementów każdego ciągnika są opony. To od nich zależy jak traktor będzie sobie radził w polu i czy w razie problemów nie utknie w trudnym terenie. Do ciągnika powinniśmy wybrać opony rolnicze na przednią oś rozmiar : 7.50 – 20 lub 12.4 – 24. Na tylną oś również opony rolnicze w rozmiarze : 16, 9 – 34. Pamiętać należy, że przednia oś i tylna muszą być zgrane, dlatego prawidłowy dobór z podanego zakresu może dokonać tylko osoba doświadczona.

Układ oleju w ciągniku jest bardzo ważny, ponieważ zapewnia bezpieczną pracę w trudnych polowych warunkach i zapobiega zatarciu silnika. Bardzo ważny jest filtr oleju, który dzisiaj może być podczas okresowej wymiany – zmodernizowany. Na rynku dostępny jest gotowy korpus do którego mocowane są dwa filtry oleju. Są to nowe typy filtra – puszkowy ( taki sam jak w samochodach osobowych), które zastępują stare – odśrodkowe ( bączki ). Do zestawu dołączony jest jeszcze niezbędny zestaw uszczelek.
Ważnym układem w każdym ciągniku jest instalacja pneumatyczna. Sercem tego układu jest sprężarka, która powinna zapewniać odpowiednie ciśnienie i przepływ sprężonego powietrza. W Ursusie C-385, odpowiednią sprężarką będzie produkt firmy POLMO, która powinna być wyposażona w dwa koła pasowe.
W latach 1975-1983 wprowadzono modyfikacje do ciągnika. Główna zmiana polegała na zastosowaniu nowego typu silnika – Z 7501. Pojemność skokowa tej jednostki wynosi 4.6 l, a rozwijana moc osiąga 83 KM. Ilość cylindrów wynosi 4 lub 6. W tym samym czasie wyszła też najmocniejsza wersja Ursusa C-385 w wersji turbo. Ten sam silnik został wyposażony w turbo sprężarkę. Zwiększył się moment obrotowy, a moc wynosi już 100 KM. Dodatkowo była możliwość napędu na wszystkie koła. Przy wymianie turbo sprężarki należy pamiętać, że istnieją dwa typy: inna dla silników 4 cylindrowych, a inna dla silników 6 cylindrowych.
Obecnie firma Ursus wypuściła na rynek nową wersję C-385. Pierwszy pojazd zjechał z taśmy produkcyjnej w 2016 roku. Nowy silnik spełnia normy emisji spalin Euro III i generuje 85 KM. Na jego pojemność 3, 4 l składają się 4 cylindry. Przeniesienie napędu realizowane jest poprzez dwutarczowe sprzęgło cierne oraz skrzynię biegów 12 x 12 z rewersem oraz wzmacniaczem momentu. Ciągnik posiada blokadę tylnego mostu realizowaną elektrohydraulicznie. Prędkość maksymalna to nawet 40 km/h.




