

Niemiecka firma Luk jest jednym z czołowych producentów sprzęgieł do ciągników na świecie. Dlatego większość sprzęgieł jakie oferujemy to właśnie sprzęgła tego producenta.
Ogromna popularność części marki LUK wynika z najwyższej jakości oraz perfekcji ich wykonania .Sprzęgła LUK pasują idealnie w miejsce zestawów oryginalnych oraz zapewniają doskonałą pracę układu sprzęgłowego, co przyczynia się do zwiększania komfortu jazdy. Zapraszamy do kontaktu w celu doboru odpowiednich części.
SPRZĘGŁO KPL. 310 Z-18 45/50 +TARCZA NH 231003210 + 331010310

Kod produktu: CAA008
SPRZĘGŁO KPL. 310 Z-18 45/50 +TARCZA NH 231003210 + 331010310
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRZĘGŁO KPL. 280/280 Z-12 34/40 DWUSTOPNIOWE 228015110 LUK

Kod produktu: CAA012
SPRZĘGŁO KPL. 280/280 Z-12 34/40 DWUSTOPNIOWE 228015110 LUK
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRZĘGŁO KPL. 280 Z-20 36/40 MOCOWANIE 6-SRUB LUK 228013311

Kod produktu: CAA005
SPRZĘGŁO KPL. 280 Z-20 36/40 MOCOWANIE 6-SRUB LUK 228013311
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRZĘGŁO KPL. 310/310 Z-14 35*40 DWUSTOPNIOWE LUK 231004611

Kod produktu: CAA013
SPRZĘGŁO KPL. 310/310 Z-14 35*40 DWUSTOPNIOWE LUK 231004611
Dostępność: dostępne natychmiast
SPRZĘGŁO KPL. 280/280 Z-14 35/40 DWUSTOPNIOWE LUK 228007712

Kod produktu: CAA004
SPRZĘGŁO KPL. 280/280 Z-14 35/40 DWUSTOPNIOWE LUK 228007712
Dostępność: dostępne natychmiast
Sprzęgła cierne przenoszą moment obrotowy dzięki tarciu występującym między tarczami, które są głównymi ich elementami. Sprzęgła te nazywamy również sprzęgłami tarczowymi. W zależności od liczby tarcz ciernych rozróżniamy sprzęgła jednotarczowe, dwutarczowe i wielotarczowe. Tarcze cierne mogą pracować w oleju i takie sprzęgła nazywamy mokrymi, albo bez oleju i wtedy nazywa się je suchymi. W sprzęgłach suchych, które znalazły najszersze zastosowanie, tarcie powstaje między suchymi tarczami. W celu zwiększenia współczynnika tarcia na tarcze nakłada się okładziny cierne. Okładziny wytwarza się z materiałów o dużym współczynniku tarcia. Współczynnik ten nie powinien maleć ze wzrostem temperatury ani pod wpływem zanieczyszczenia powierzchni tarcz, ani zwilżenia wodą. Jako materiału na okładziny cierne używa się prasowanej masy azbestowej z dodatkiem spoiwa, spieków metalowych oraz materiałów ceramicznych. Okładziny tarczy sprzęgłowej wykonuje się najczęściej w postaci płaskich pierścieni, które mocuje się do tarczy sprzęgłowej za pomocą nitów lub kleju.