- STORZ
- PERROT
- System Włoski
- ŁOPATKI
- BAUER
- ZAWORY ODCINAJĄCE
- ZASUWY
- ZAWORY BEZPIECZEŃSTWA
- WZIERNIKI
- Części do pomp MEC
- Części do pomp Vogelsang
- Części do pomp ECKART
- OPASKI GBS
- MANOMETRY
- WĘŻE
- RURY
- KOŁNIERZE STALOWE PŁASKIE
- ROZLEWACZE
- EURO ( TANKWAGEN )
- Camlock
- SZYBKOZŁĄCZA
- Części do pomp Jurop
- INNE
- HTS 100
ORING 130,00*15,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 4" ~102 MM [BNB401]
Kod produktu: BNB401
ORING 130,00*15,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 4" ~102 MM [BNB401]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA STORZ 115 MM SSANIA [BNF009]
Kod produktu: BNF009
USZCZELKA STORZ 115 MM SSANIA [BNF009]
Dostępność: dostępne natychmiast
BAUER 76 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~76 MM DO PRZYSPAWANIA [BNB207C]
Kod produktu: BNB207C
BAUER 76 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~76 MM DO PRZYSPAWANIA [BNB207C]
Dostępność: brak towaru
BAUER 89 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~89 MM DO PRZYSPAWANIA [BNB307C]
Kod produktu: BNB307C
BAUER 89 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~89 MM DO PRZYSPAWANIA [BNB307C]
Dostępność: brak towaru
ORING 155,00*18,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 5" ~127 MM [BNB501]
Kod produktu: BNB501
ORING 155,00*18,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 5" ~127 MM [BNB501]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 124,00*18,00 SYSTEM PERROT 4" [BNA410]
Kod produktu: BNA410
ORING 124,00*18,00 SYSTEM PERROT 4" [BNA410]
Dostępność: dostępne natychmiast
NAKRĘTKA DŁAWICOWA M30*2 4" 5" 6" [BNZ405]
Kod produktu: BNZ405
NAKRĘTKA DŁAWICOWA M30*2 4" 5" 6" [BNZ405]
Dostępność: dostępne natychmiast
PERROT 6" SWORZEŃ UCHWYTU ZACZEPU DO 5" I 6" [BNA625]
Kod produktu: BNA625
PERROT 6" SWORZEŃ UCHWYTU ZACZEPU DO 5" I 6" [BNA625]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 220,00*22,00 SYSTEM PERROT 6" [BNA610]
Kod produktu: BNA610
ORING 220,00*22,00 SYSTEM PERROT 6" [BNA610]
Dostępność: dostępne natychmiast
CAMLOCK 3" ZŁĄCZE MĘSKIE - GWINT WEWNĘTRZNY [BNC301]
Kod produktu: BNC301
CAMLOCK 3" ZŁĄCZE MĘSKIE - GWINT WEWNĘTRZNY [BNC301]
Dostępność: dostępne natychmiast
Przewód olejowy B.P. długość - 200 mm [BN259-K]
Kod produktu: BN259-K
Przewód olejowy B.P. długość - 200 mm [BN259-K]
Dostępność: brak towaru
Pręt pomiaru poziomu oleju B.P. [BN110]
Kod produktu: BN110
Pręt pomiaru poziomu oleju B.P. [BN110]
Dostępność: dostępne natychmiast
WSKAŹNIK 4" FI-122 H-120 SAMA SZYBKA [BNZ029-A]
Kod produktu: BNZ029-A
WSKAŹNIK 4" FI-122 H-120 SAMA SZYBKA [BNZ029-A]
Dostępność: dostępne natychmiast
RURA CZARNA DO PRZYSPAWANIA POLSKI 110 MM [BNA453]
Kod produktu: BNA453
RURA CZARNA DO PRZYSPAWANIA POLSKI 110 MM [BNA453]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 2" NASADA Z GW. M60 ZEW. [BNF204]
Kod produktu: BNF204
STORZ 2" NASADA Z GW. M60 ZEW. [BNF204]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 175,00*19,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 6" ~152 MM [BNB601]
Kod produktu: BNB601
ORING 175,00*19,00 SYSTEM BAUER WĄŻ 6" ~152 MM [BNB601]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA DO KOŁNIERZA 4" 8-OTWORÓW [BNA431-A]
Kod produktu: BNA431-A
USZCZELKA DO KOŁNIERZA 4" 8-OTWORÓW [BNA431-A]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 2" NASADA Z GW. M ZEW. 1 1/2" [BNF204A]
Kod produktu: BNF204A
STORZ 2" NASADA Z GW. M ZEW. 1 1/2" [BNF204A]
Dostępność: dostępne natychmiast
PERROT 3" ZŁĄCZKA MESKA DO PRZYSPAWANIA [BNA317]
Kod produktu: BNA317
PERROT 3" ZŁĄCZKA MESKA DO PRZYSPAWANIA [BNA317]
Dostępność: dostępne natychmiast
RURA CZARNA DO PRZYSPAWANIA 3 " 135 MM [BNA312]
Kod produktu: BNA312
RURA CZARNA DO PRZYSPAWANIA 3 " 135 MM [BNA312]
Dostępność: dostępne natychmiast
PERROT 2" ZŁĄCZE MĘSKIE - WĄŻ FI-50 [BNA201]
Kod produktu: BNA201
PERROT 2" ZŁĄCZE MĘSKIE - WĄŻ FI-50 [BNA201]
Dostępność: dostępne natychmiast
RURA 4" CZARNA ~102MM L-185 MM [BNA416]
Kod produktu: BNA416
RURA 4" CZARNA ~102MM L-185 MM [BNA416]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 3" NASADA Z GWINTEM WEWNĘTRZNYM 89 MM [BNF302]
Kod produktu: BNF302
STORZ 3" NASADA Z GWINTEM WEWNĘTRZNYM 89 MM [BNF302]
Dostępność: dostępne natychmiast
Złączka przyłączeniowa M5x4 B.P. [BN175]
Kod produktu: BN175
Złączka przyłączeniowa M5x4 B.P. [BN175]
Dostępność: dostępne natychmiast
Pręt pomiaru poziomu oleju 130 mm [BN109]
Kod produktu: BN109
Pręt pomiaru poziomu oleju 130 mm [BN109]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA 6" DO KOŁNIERZA ZNORMALIZOWANEGO [BNA629]
Kod produktu: BNA629
USZCZELKA 6" DO KOŁNIERZA ZNORMALIZOWANEGO [BNA629]
Dostępność: dostępne natychmiast
GUMOWA DYSZA PŁASKO-STRUMIENIOWA - INIEKTOR GNOJOWICY [BN601]
Kod produktu: BN601
GUMOWA DYSZA PŁASKO-STRUMIENIOWA - INIEKTOR GNOJOWICY [BN601]
Dostępność: dostępne natychmiast
CAMLOCK 3" ZŁĄCZE MĘSKIE - GWINT ZEWNĘTRZNY [BNC306]
Kod produktu: BNC306
CAMLOCK 3" ZŁĄCZE MĘSKIE - GWINT ZEWNĘTRZNY [BNC306]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 3" NASADA Z GW. M75 ZEW. 3" [BNF304]
Kod produktu: BNF304
STORZ 3" NASADA Z GW. M75 ZEW. 3" [BNF304]
Dostępność: dostępne natychmiast
Wyposażenie do naczep asenizacyjnych
Części do beczkowozów - sklep internetowy
Prowadzisz gospodarstwo? Rozpoczynasz nowy sezon rolny? Na stanie posiadasz gnojowicę, gnojówkę, a może inne materiały płynne? Doskonałym wyborem dla Ciebie będzie wóz asenizacyjny, beczka albo inaczej beczkowóz. Do czego służy ta wielka maszyna? Wykorzystywana do samoczynnego pobierania (wypompowywania), transportu i rozlewania na pola gnojowicy, gnojówki lub innych płynnych substancji.
Obecnie na rynku każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. Ogromna różnorodność. Nie wiesz na co się zdecydować? Wiele czynników należy rozpatrzyć, części zamienne, jakość wykonania beczki, rodzaje aplikatorów, pomp, podwozia i sprzęgu, technologia napełniania, a co zapewne najważniejsze, cena. Zastanawiasz się, co warto wiedzieć, by beczkowóz spełnił Twoje oczekiwania.
Konkurencja na rynku jest bardzo duża, każdy chce być lepszy od konkurenta, nowe technologie, niezawodne części sprawdzonych producentów to tylko niektóre cechy jakie oferują firmy takie jak Joskin, Ursus, Meprozet, Pomot Chojna, Pichon, Wielton, HTS, WUKO i inne.
Zacznijmy od podstaw
Potrzebujesz części zamiennych, by usunąć awarię swojego sprzętu, a może zastanawiasz się na co zwrócić uwagę wybierając nowy wóz. Po pierwsze, a może i najważniejsze to charakterystyka gospodarstwa. Na jakiej głębokości znajduje się zbiornik gnojowicy? Jest to bardzo ważny czynnik, który będzie miał ogromny wpływ na zastosowanie odpowiedniego kompresora próżniowego lub przepływowego. Wóz asenizacyjny o napełnianiu próżniowym (podciśnieniowym) kompresor jest odpowiedni dla zbiornika położonego na ponad poziom gruntu i do 2m głębokości. Dlaczego do 2m? Odpowiedź jest bardzo oczywista. Wraz ze wzrostem głębokości zasysania spada prędkość napełniania beczki, w wyniku tego pojawia się efekt pienienia się gnojowicy. Beczkowóz ponosi straty, nie jest napełniany do końca. Poziom zapełnienia każdy użytkownik może kontrolować za pomocą wskaźnika wizualnego, wizjera, ewentualnie wskazówki. Co ważne długotrwała praca kompresora może spowodować przekroczenie maksymalnej temperatury urządzenia, podanej przez producenta, a to niestety blisko już do przegrzania lub awarii.
A co w przypadku gdy zbiornik znajduje się na większej głębokości? Na wysokości zadania stanęły takie wozy np. jak Rekordia PW1800 lub Joskin 10000MEB, w których zastosowana jest pompa przepływowa. Ważna cecha – wyższy poziom podciśnienia ssania niż w próżniowych. Rozwój technologii ma ogromny wpływ na urządzenia. Wydajność pomp próżniowych można zwiększyć poprzez zastosowanie akceleratora (przyspieszacza). Warto pamiętać, ze na czas napełniania beczki ogromny wpływ ma także średnica węża ssawnego. Jeśli zatem mamy głębokie zbiorniki, warto rozważyć zakup wozu z pompą przepływową lub kompresorem, ale z dodatkowym akceleratorem. Co to w ogóle znaczy? W kilku słowach to napędzana hydraulicznie pompa, którą producenci montują pomiędzy zbiornikiem wozu a wężem ssawnym. Zalety ogromne, wyższa wydajność napełniania zbiornika, a także możliwość wypompowywania cieczy z większych głębokości oraz co ważne mniejsze spienianie.
Wozy z pompami przepływowymi nie są pozbawione wad. Przede wszystkim są dużo droższe od próżniowych.
Podwozie
Zapotrzebowanie na moc, szybkość transportu oraz komfort jazdy oczywiście zależy od budowy układu jezdnego. Warto zapamiętać ważną zasadę, zastosowanie dużych i szerokich kół poprawia właściwości trakcyjne, co dalej skutkuje spadkiem zapotrzebowani na moc. Wóz jest lżejszy w uciągu, dzięki temu można wykorzystać mniejszy ciągnik, w przeciwieństwie do małych i wąskich kół. Na podstawie pojemności beczki mamy możliwość wyróżnić rożne typy podwozia: jedno osiowe, dwu osiowe (tandem) oraz trzy osiowe (tridem).
W każdym przypadku należy zastanowić się nad dostępnymi dla konkretnego wozu wariantami ogumienia i, jeśli to możliwe, wybrać opony o największej średnicy i szerokości. Z pewnością ułatwi to rozlewanie gnojowicy na polu, zwłaszcza w przypadku pracy w trudnych warunkach. Poza tym typ i rozmiar zamontowanych w wozie opon ma wpływ nie tylko na fakt, czy w ogóle będziemy w stanie wjechać na pole, lecz także na bezpieczną pracę wozu na nierównościach na drodze.
Odpowiedni zbiornik
Ważną cechą charakteryzującą budowę wozu asenizacyjnego są materiały zastosowane do budowy beczki: tworzywo sztuczne, stal malowana lub cynkowana ogniowo. Ostatni sposób jest obecnie najbardziej rozpowszechniony (Joskin Modulo 2 12000, Pichon 12400). Natomiast beczki wykonane z tworzyw sztucznych są znacznie mniej rozpoznawalne, ale ich popularność rośnie (Rekordia GFK 31000l, Bauer 18000 l, Zunchammer 12500l). Ich zaletą jest przede wszystkim mniejsza masa, wadą jednak podatność zbiorników na uszkodzenia mechaniczne. Precyzja i dopracowanie zbiorników uodparnia je na uszkodzenia, zbiornik zostaje uszkodzony w wyniku zderzenia z dużą, masywną przeszkodą.
Wybierając wóz asenizacyjny, warto też zwrócić uwagę na sposób osadzenia wewnętrznych grodzi beczki (falochrony). Najlepiej jeśli producent je wspawuje w przekrój beczki, a dopiero potem następuje proces cynkowania. Mamy wtedy gwarancję dokładnego pokrycia wszystkich krawędzi. Z kolei grubość ścianek jest gwarancją sztywności konstrukcji. Trzeba jednak pamiętać, że grubsza ściana wzmacnia beczkę, ale zwiększa jej masę, a więc również zapotrzebowanie na moc ciągnika i zastosowanie szerszych kół.
Z ramą czy bez ?
Wozy asenizacyjne znajdziemy oparte na konstrukcji samonośnej, jak i ramowej. Wozy bez ramy dostępne są raczej w zakresie małych pojemności zbiornika. W przypadku dużej większości wozów mamy z reguły do czynienia z konstrukcjami ramowymi, choć ciężko tu mówić o pełnej ramie. Do zbiornika na gnojowicę na całej długości są bowiem przymocowane profile zamknięte lub kątowniki z blach o niewielkiej grubości. Całość dobrze wzmacnia konstrukcję wozu, jednak w dalszym ciągu nie umożliwia współpracy z aplikatorami zawieszanymi.
Aplikator
Bardzo duże znaczenie dla zachowania cennych składników w gnojowicy ma sposób jej aplikowania. W tym zakresie wyróżniamy dwie podstawowe technologie - doglebową oraz nadglebową. W przypadku tej pierwszej w zależności od rodzaju układu rozlewającego straty azotu mogą sięgać od 30 do 50 proc. Kluczowe jest zatem, aby gnojowica opadając na ziemię, miała do pokonania jak najkrótszą drogę i jak najmniejszy kontakt z powietrzem. Największe straty w zawartości azotu dotyczą montowanych do niedawna w wielu beczkach tzw. miotaczy gnojowicy. Od niedawna standardem stały się rozlewacze, które kierują ciecz pionowo w dół, przez co straty azotu są dużo mniejsze.
Ciekawe elementy
Kolejną ciekawą opcją są układy poprawiające komfort obsługi węży ssawnych, np. dodatkowe lejki czy zdalnie sterowane rury zasysające. Po ich zamocowaniu na beczce operator nie ma potrzeby opuszczania kabiny ciągnika, aby połączyć wóz ze zbiornikiem, w którym w gospodarstwie gromadzona jest gnojowica.
Wielu producentów przewiduje również montaż do swoich wozów mieszadeł, które zapewniają ciągły obieg gnojowicy w zbiorniku. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość lepszego wymieszania cieczy i jej dodatkowego rozdrobnienia.
Zapewne już wiesz na co zwrócić uwagę, by Twoja maszyna była sprawna i spełniła nasze wymogi. Beczkowozy mogą być wykorzystywane także w przedsiębiorstwach komunalnych, do opróżniania przydomowych oczyszczalni ściekowych.
Wszystko dobrze wygląda, gdy nie nękają Cię awarie, postój maszyny to często strata ogromnych pieniędzy. Obecnie liczy się możliwość szybkiego dostępu do części zamiennych. Oferta dostępnych elementów jest bardzo duża jak manometry (wakuometry służące do pomiaru ciśnienia wskazując podciśnienie i nadciśnienie w środowisku zamkniętym, jakim jest beczka), kompresory, wzierniki rurowe, siłowniki do zasuw, zasuw oraz zestawy dźwigni do ich obsługi, trzpienie, uszczelki i kliny, zawory odcinające - bezpieczeństwa (zawory podciśnieniowe - zabezpieczające zbiornik przed zapadnięciem się do środka oraz nadciśnieniowe - zabezpieczają zbiornik oraz elementy systemu przed zbyt dużym ciśnieniem, syfony – zabezpieczające przed zanieczyszczeniem) oraz węże do beczkowozu (ważne by odpowiednio do węża dopasować opaski oraz złącza).