- STORZ
- PERROT
- System Włoski
- ŁOPATKI
- BAUER
- ZAWORY ODCINAJĄCE
- ZASUWY
- ZAWORY BEZPIECZEŃSTWA
- WZIERNIKI
- Części do pomp MEC
- Części do pomp Vogelsang
- Części do pomp ECKART
- OPASKI GBS
- MANOMETRY
- WĘŻE
- RURY
- KOŁNIERZE STALOWE PŁASKIE
- ROZLEWACZE
- EURO ( TANKWAGEN )
- Camlock
- SZYBKOZŁĄCZA
- Części do pomp Jurop
- INNE
- HTS 100
BAUER 50 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~50 MM CZARNE [BNB107C]
Kod produktu: BNB107C
BAUER 50 KULA ZŁĄCZA MĘSKIEGO - WĄŻ ~50 MM CZARNE [BNB107C]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA STORZ 38 NA 51 SSANIA [BNF010]
Kod produktu: BNF010
USZCZELKA STORZ 38 NA 51 SSANIA [BNF010]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 171,4*15,2 SYSTEM WŁOSKI 5" [BNW510]
Kod produktu: BNW510
ORING 171,4*15,2 SYSTEM WŁOSKI 5" [BNW510]
Dostępność: dostępne natychmiast
SIMMERING 27.00*41.00*10.00 JUROP [BN219]
Kod produktu: BN219
SIMMERING 27.00*41.00*10.00 JUROP [BN219]
Dostępność: dostępne natychmiast
WĄŻ 6*1 RURA POLIAMIDOWA 4-6 CZARNA L-500 MM [BN263-CZ]
Kod produktu: BN263-CZ
WĄŻ 6*1 RURA POLIAMIDOWA 4-6 CZARNA L-500 MM [BN263-CZ]
Dostępność: brak towaru
BAUER 50 KUBEK ZŁĄCZA ŻEŃSKIEGO - WĄŻ ~50 MM [BNB103]
Kod produktu: BNB103
BAUER 50 KUBEK ZŁĄCZA ŻEŃSKIEGO - WĄŻ ~50 MM [BNB103]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING SYSTEM BAUER WĄŻ 50 ~50 MM [BNB101]
Kod produktu: BNB101
ORING SYSTEM BAUER WĄŻ 50 ~50 MM [BNB101]
Dostępność: dostępne natychmiast
OPASKA GBS 113 - 121 DO WĘŻA 4" [AOG022]
Kod produktu: AOG022
OPASKA GBS 113 - 121 DO WĘŻA 4" [AOG022]
Dostępność: dostępne natychmiast
OPASKA GBS 122 - 130 DO WĘŻA 110 - POLSKI [AOG023]
Kod produktu: AOG023
OPASKA GBS 122 - 130 DO WĘŻA 110 - POLSKI [AOG023]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 129,50* 6,99 DO WZIERNIKA NR. 24 [BNZ052]
Kod produktu: BNZ052
ORING 129,50* 6,99 DO WZIERNIKA NR. 24 [BNZ052]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 100,00*12,00 SYSTEM WŁOSKI [BNW010]
Kod produktu: BNW010
ORING 100,00*12,00 SYSTEM WŁOSKI [BNW010]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA PŁYTY 150*150 GUMOWA [BNA628]
Kod produktu: BNA628
USZCZELKA PŁYTY 150*150 GUMOWA [BNA628]
Dostępność: dostępne natychmiast
Przewód olejowy 4x6x260 mm B.P. [BN193]
Kod produktu: BN193
Przewód olejowy 4x6x260 mm B.P. [BN193]
Dostępność: dostępne natychmiast
GNIAZDO HAKA 7 BIEGUNOWE ALUMINIUM [AK635]
Kod produktu: AK635
GNIAZDO HAKA 7 BIEGUNOWE ALUMINIUM [AK635]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA KORPUSU MEC 9000 - 11000 [BN256]
Kod produktu: BN256
USZCZELKA KORPUSU MEC 9000 - 11000 [BN256]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 209,50*14,50 SYSTEM WŁOSKI 6" [BNW610]
Kod produktu: BNW610
ORING 209,50*14,50 SYSTEM WŁOSKI 6" [BNW610]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA PŁYTY 180*180 GUMOWA [BNA815]
Kod produktu: BNA815
USZCZELKA PŁYTY 180*180 GUMOWA [BNA815]
Dostępność: dostępne natychmiast
OPASKA GBS 140 - 148 DO WĘŻA 5" [AOG025]
Kod produktu: AOG025
OPASKA GBS 140 - 148 DO WĘŻA 5" [AOG025]
Dostępność: dostępne natychmiast
BAUER 76 KUBEK ZŁĄCZA ŻEŃSKIEGO - DO PRZYSPAWANIA [BNB203]
Kod produktu: BNB203
BAUER 76 KUBEK ZŁĄCZA ŻEŃSKIEGO - DO PRZYSPAWANIA [BNB203]
Dostępność: dostępne natychmiast
ZŁĄCZE M10*1,0 / WĄŻ 6 MM - DŁ. 60 MM [BN247]
Kod produktu: BN247
ZŁĄCZE M10*1,0 / WĄŻ 6 MM - DŁ. 60 MM [BN247]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 112,00*14,00 SYSTEM PERROT 3" [BNA310]
Kod produktu: BNA310
ORING 112,00*14,00 SYSTEM PERROT 3" [BNA310]
Dostępność: dostępne natychmiast
PERROT 6" UCHWYT ZACZEPU MAŁY PASUJE DO 4" 5" I 6" [BNA623]
Kod produktu: BNA623
PERROT 6" UCHWYT ZACZEPU MAŁY PASUJE DO 4" 5" I 6" [BNA623]
Dostępność: dostępne natychmiast
OPASKA GBS 162-174 DO WĘŻA 6" [AOG027]
Kod produktu: AOG027
OPASKA GBS 162-174 DO WĘŻA 6" [AOG027]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 1" NASADA Z GW. M30 WEW. 1 " [BNF103]
Kod produktu: BNF103
STORZ 1" NASADA Z GW. M30 WEW. 1 " [BNF103]
Dostępność: dostępne natychmiast
STORZ 2" NASADA Z GW. 2" WEW. [BNF203]
Kod produktu: BNF203
STORZ 2" NASADA Z GW. 2" WEW. [BNF203]
Dostępność: dostępne natychmiast
USZCZELKA STORZ 115 MM CIŚNIENIA [BNF004]
Kod produktu: BNF004
USZCZELKA STORZ 115 MM CIŚNIENIA [BNF004]
Dostępność: dostępne natychmiast
ORING 190,00*22,00 SYSTEM PERROT 5" [BNA510]
Kod produktu: BNA510
ORING 190,00*22,00 SYSTEM PERROT 5" [BNA510]
Dostępność: dostępne natychmiast
Wyposażenie do naczep asenizacyjnych
Części do beczkowozów - sklep internetowy
Prowadzisz gospodarstwo? Rozpoczynasz nowy sezon rolny? Na stanie posiadasz gnojowicę, gnojówkę, a może inne materiały płynne? Doskonałym wyborem dla Ciebie będzie wóz asenizacyjny, beczka albo inaczej beczkowóz. Do czego służy ta wielka maszyna? Wykorzystywana do samoczynnego pobierania (wypompowywania), transportu i rozlewania na pola gnojowicy, gnojówki lub innych płynnych substancji.
Obecnie na rynku każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. Ogromna różnorodność. Nie wiesz na co się zdecydować? Wiele czynników należy rozpatrzyć, części zamienne, jakość wykonania beczki, rodzaje aplikatorów, pomp, podwozia i sprzęgu, technologia napełniania, a co zapewne najważniejsze, cena. Zastanawiasz się, co warto wiedzieć, by beczkowóz spełnił Twoje oczekiwania.
Konkurencja na rynku jest bardzo duża, każdy chce być lepszy od konkurenta, nowe technologie, niezawodne części sprawdzonych producentów to tylko niektóre cechy jakie oferują firmy takie jak Joskin, Ursus, Meprozet, Pomot Chojna, Pichon, Wielton, HTS, WUKO i inne.
Zacznijmy od podstaw
Potrzebujesz części zamiennych, by usunąć awarię swojego sprzętu, a może zastanawiasz się na co zwrócić uwagę wybierając nowy wóz. Po pierwsze, a może i najważniejsze to charakterystyka gospodarstwa. Na jakiej głębokości znajduje się zbiornik gnojowicy? Jest to bardzo ważny czynnik, który będzie miał ogromny wpływ na zastosowanie odpowiedniego kompresora próżniowego lub przepływowego. Wóz asenizacyjny o napełnianiu próżniowym (podciśnieniowym) kompresor jest odpowiedni dla zbiornika położonego na ponad poziom gruntu i do 2m głębokości. Dlaczego do 2m? Odpowiedź jest bardzo oczywista. Wraz ze wzrostem głębokości zasysania spada prędkość napełniania beczki, w wyniku tego pojawia się efekt pienienia się gnojowicy. Beczkowóz ponosi straty, nie jest napełniany do końca. Poziom zapełnienia każdy użytkownik może kontrolować za pomocą wskaźnika wizualnego, wizjera, ewentualnie wskazówki. Co ważne długotrwała praca kompresora może spowodować przekroczenie maksymalnej temperatury urządzenia, podanej przez producenta, a to niestety blisko już do przegrzania lub awarii.
A co w przypadku gdy zbiornik znajduje się na większej głębokości? Na wysokości zadania stanęły takie wozy np. jak Rekordia PW1800 lub Joskin 10000MEB, w których zastosowana jest pompa przepływowa. Ważna cecha – wyższy poziom podciśnienia ssania niż w próżniowych. Rozwój technologii ma ogromny wpływ na urządzenia. Wydajność pomp próżniowych można zwiększyć poprzez zastosowanie akceleratora (przyspieszacza). Warto pamiętać, ze na czas napełniania beczki ogromny wpływ ma także średnica węża ssawnego. Jeśli zatem mamy głębokie zbiorniki, warto rozważyć zakup wozu z pompą przepływową lub kompresorem, ale z dodatkowym akceleratorem. Co to w ogóle znaczy? W kilku słowach to napędzana hydraulicznie pompa, którą producenci montują pomiędzy zbiornikiem wozu a wężem ssawnym. Zalety ogromne, wyższa wydajność napełniania zbiornika, a także możliwość wypompowywania cieczy z większych głębokości oraz co ważne mniejsze spienianie.
Wozy z pompami przepływowymi nie są pozbawione wad. Przede wszystkim są dużo droższe od próżniowych.
Podwozie
Zapotrzebowanie na moc, szybkość transportu oraz komfort jazdy oczywiście zależy od budowy układu jezdnego. Warto zapamiętać ważną zasadę, zastosowanie dużych i szerokich kół poprawia właściwości trakcyjne, co dalej skutkuje spadkiem zapotrzebowani na moc. Wóz jest lżejszy w uciągu, dzięki temu można wykorzystać mniejszy ciągnik, w przeciwieństwie do małych i wąskich kół. Na podstawie pojemności beczki mamy możliwość wyróżnić rożne typy podwozia: jedno osiowe, dwu osiowe (tandem) oraz trzy osiowe (tridem).
W każdym przypadku należy zastanowić się nad dostępnymi dla konkretnego wozu wariantami ogumienia i, jeśli to możliwe, wybrać opony o największej średnicy i szerokości. Z pewnością ułatwi to rozlewanie gnojowicy na polu, zwłaszcza w przypadku pracy w trudnych warunkach. Poza tym typ i rozmiar zamontowanych w wozie opon ma wpływ nie tylko na fakt, czy w ogóle będziemy w stanie wjechać na pole, lecz także na bezpieczną pracę wozu na nierównościach na drodze.
Odpowiedni zbiornik
Ważną cechą charakteryzującą budowę wozu asenizacyjnego są materiały zastosowane do budowy beczki: tworzywo sztuczne, stal malowana lub cynkowana ogniowo. Ostatni sposób jest obecnie najbardziej rozpowszechniony (Joskin Modulo 2 12000, Pichon 12400). Natomiast beczki wykonane z tworzyw sztucznych są znacznie mniej rozpoznawalne, ale ich popularność rośnie (Rekordia GFK 31000l, Bauer 18000 l, Zunchammer 12500l). Ich zaletą jest przede wszystkim mniejsza masa, wadą jednak podatność zbiorników na uszkodzenia mechaniczne. Precyzja i dopracowanie zbiorników uodparnia je na uszkodzenia, zbiornik zostaje uszkodzony w wyniku zderzenia z dużą, masywną przeszkodą.
Wybierając wóz asenizacyjny, warto też zwrócić uwagę na sposób osadzenia wewnętrznych grodzi beczki (falochrony). Najlepiej jeśli producent je wspawuje w przekrój beczki, a dopiero potem następuje proces cynkowania. Mamy wtedy gwarancję dokładnego pokrycia wszystkich krawędzi. Z kolei grubość ścianek jest gwarancją sztywności konstrukcji. Trzeba jednak pamiętać, że grubsza ściana wzmacnia beczkę, ale zwiększa jej masę, a więc również zapotrzebowanie na moc ciągnika i zastosowanie szerszych kół.
Z ramą czy bez ?
Wozy asenizacyjne znajdziemy oparte na konstrukcji samonośnej, jak i ramowej. Wozy bez ramy dostępne są raczej w zakresie małych pojemności zbiornika. W przypadku dużej większości wozów mamy z reguły do czynienia z konstrukcjami ramowymi, choć ciężko tu mówić o pełnej ramie. Do zbiornika na gnojowicę na całej długości są bowiem przymocowane profile zamknięte lub kątowniki z blach o niewielkiej grubości. Całość dobrze wzmacnia konstrukcję wozu, jednak w dalszym ciągu nie umożliwia współpracy z aplikatorami zawieszanymi.
Aplikator
Bardzo duże znaczenie dla zachowania cennych składników w gnojowicy ma sposób jej aplikowania. W tym zakresie wyróżniamy dwie podstawowe technologie - doglebową oraz nadglebową. W przypadku tej pierwszej w zależności od rodzaju układu rozlewającego straty azotu mogą sięgać od 30 do 50 proc. Kluczowe jest zatem, aby gnojowica opadając na ziemię, miała do pokonania jak najkrótszą drogę i jak najmniejszy kontakt z powietrzem. Największe straty w zawartości azotu dotyczą montowanych do niedawna w wielu beczkach tzw. miotaczy gnojowicy. Od niedawna standardem stały się rozlewacze, które kierują ciecz pionowo w dół, przez co straty azotu są dużo mniejsze.
Ciekawe elementy
Kolejną ciekawą opcją są układy poprawiające komfort obsługi węży ssawnych, np. dodatkowe lejki czy zdalnie sterowane rury zasysające. Po ich zamocowaniu na beczce operator nie ma potrzeby opuszczania kabiny ciągnika, aby połączyć wóz ze zbiornikiem, w którym w gospodarstwie gromadzona jest gnojowica.
Wielu producentów przewiduje również montaż do swoich wozów mieszadeł, które zapewniają ciągły obieg gnojowicy w zbiorniku. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość lepszego wymieszania cieczy i jej dodatkowego rozdrobnienia.
Zapewne już wiesz na co zwrócić uwagę, by Twoja maszyna była sprawna i spełniła nasze wymogi. Beczkowozy mogą być wykorzystywane także w przedsiębiorstwach komunalnych, do opróżniania przydomowych oczyszczalni ściekowych.
Wszystko dobrze wygląda, gdy nie nękają Cię awarie, postój maszyny to często strata ogromnych pieniędzy. Obecnie liczy się możliwość szybkiego dostępu do części zamiennych. Oferta dostępnych elementów jest bardzo duża jak manometry (wakuometry służące do pomiaru ciśnienia wskazując podciśnienie i nadciśnienie w środowisku zamkniętym, jakim jest beczka), kompresory, wzierniki rurowe, siłowniki do zasuw, zasuw oraz zestawy dźwigni do ich obsługi, trzpienie, uszczelki i kliny, zawory odcinające - bezpieczeństwa (zawory podciśnieniowe - zabezpieczające zbiornik przed zapadnięciem się do środka oraz nadciśnieniowe - zabezpieczają zbiornik oraz elementy systemu przed zbyt dużym ciśnieniem, syfony – zabezpieczające przed zanieczyszczeniem) oraz węże do beczkowozu (ważne by odpowiednio do węża dopasować opaski oraz złącza).